• Who

Skulle du kunna ha på dig mjukisbyxor på en anställningsintervju?

Jag är nyfiken!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna ha på dig mjukisbyxor på en anställningsintervju?
  • Exoplanet

Aldrig i livet. Mjukisbyxor har jag möjligen hemma, i skogen eller på gymmet, aldrig i andra sammanhang och definitivt inte på en arbetsintervju. Det kanske fungerar i någon bransch som jag inte känner till men jag har svårt att se vilken.  

• kickan89

Hahaha aldrig, oavsett vilket jobb det var. Där emot har jag jobbat i mjukisbyxor ett par gånger när jag jobbat på förskola och inom hemtjänst men skulle inte vilja göra det första intrycket, på en intervju ska man ju se representabel ut :P Sen när jag haft jobbet ett tag kändes det okej att ha mjukisbyxor någon dag när man skulle leka med barn i skogen eller hjälpa tanter att duscha :P Dock var jag 18 år gammal då, idag är det tveksamt om jag skulle gått till jobbet i mjukisar även om det var ett jobb där det är "okej".

• mikroE

Nej, aldrig och då är jag ändå en person som utan problem går ut i mjukisbyxor och faktiskt har det på jobbet ibland (fina fräscha sådana). Jag skulle inte ens ha det om jag sökte jobb på ett ställe där man ofta har mjukisbyxor som tex ett städjobb eller i hemtjänst utan det skulle jag spara till första arbetsdagen i så fall. På en intervju hade jag haft som längst nivå ett par fräscha jeans.

• Lavish
    mikroE skrev 2012-03-23 19:38:03 följande:
    Nej, aldrig och då är jag ändå en person som utan problem går ut i mjukisbyxor och faktiskt har det på jobbet ibland (fina fräscha sådana). Jag skulle inte ens ha det om jag sökte jobb på ett ställe där man ofta har mjukisbyxor som tex ett städjobb eller i hemtjänst utan det skulle jag spara till första arbetsdagen i så fall. På en intervju hade jag haft som längst nivå ett par fräscha jeans.
    Exakt, för hemtjänst eller städ kan ett par snygga jeans funka. Men det är absolut lägsta nivå för en intervju, och inget jag skulle ha för de flesta typer av jobb.
  • lövet2
    SweeneyTodd skrev 2012-03-23 18:07:37 följande:
    Hur kan man ens ha på sig mjukisbyxor offentligt?
    Det har jag ofta. Vad är problemet?
  • Nina 566

NEJ, verkligen inte- Mjukisar har man på sig i hemmamiljö. Eller på dagis om man är barn =)

• lemonina

HAHA mjukisar är för innomhusbruk och om det ringer på dörren springer man snabbt och byter om;)

• SweeneyTodd
    lövet2 skrev 2012-03-23 20:03:43 följande:
    Det har jag ofta. Vad är problemet?

Det är extremt skabbigt. Går du i pyjamas offentligt också?
    At last! My arm is complete again!
  • Coyote

Nej. Jag har mjukisbyxor på jobbet ibland, jobbar på förskola, men inte under en intervju.

Svar på tråden Skulle du kunna ha på dig mjukisbyxor på en anställningsintervju?