Vilken sovtid för en 5-åring ?
Nyfiken på vilka sovtider ni har för era 5-åringar ? Vardag resp helg !
Nyfiken på vilka sovtider ni har för era 5-åringar ? Vardag resp helg !
Vardagar runt halv åtta. Helger 20-21, beror på hur trött han är. Ikväll somnade han i soffan 19.00
Vardagar runt 19.30 sover sen till 07
Helger kan han vara vaken nån timma längre men vaknar samma tid som på vardagen..
Senast åtta både vardag och helg .... Kan dock göra undAn tag vid fest eller sommarlov
Nu har jag för tillfället ingen femåring. Men en fyra och en sexåring, och somnar gör dom när dom blir trötta, vanligen mellan 19-21 nånstans. Vardagarna brukar jag skaka liv i dom vid 6-6.30. Helgerna brukar dom vakna av sig själva strax före 06.00...
Min 5-åring brukar somna 19.30-20.30, vardag som helg. Sedan vaknar han vid 6-tiden varje morgon.
snart 6 år, somnar mellan 19.30-20.00 varje kväll, vaknar mellan 5.30-6.00 varje morgon... sover ca 10 timmar per natt.
18.30 är det dags att borsta tänder och läsa saga, sen somnar hon nästan alltid innan 19.00. Vaknar gör hon klockan 06.15 eftersom hon börjar förskolan klockan 07.00.
Vi har samma rutin på helgera eftersom hon är väldigt kvällstrött. Nu när hon fyllt fem och slutat sova middag så händer det att hon kan vara uppe lite senare på en lördag. Igår (fredag) somnade hon efter förskolan och sov en timme, så då kunde hon vara uppe lite senare.
Hon behöver verkligen sin sömn!
5-åringen somnar mellan 19-20 på helger, lägger sig 18.30 på vardagar och sover alltid innan 19.00 då.
Samma sak för 7-åringen.
Imorse vaknade de vid halv 8 snåret.