Inlägg från: Majjagräddnos |Visa alla inlägg
  • Majjagräddnos

Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha

Tja, det kanske är dags att sluta upp med att vara så snäll? Kanske börjar bli dags att slå näven i bordet... Egen medicin smakar alltid bäst - kör uteslutning själv. Uteslut henne från dig och barnen och låtsas som att du inte fattar vad hon pratar om ifall hon klagar. Agera som om du absolut inte bryr dig om henne öht. Kör ditt rejs, börja gå på krogen med kompisar, köp lite nya snygga kläder. Då kanske det blir fart... Hon tar ju dig absolut för givet. Dags att ändra på det kanske ;)

• Majjagräddnos
    Smecker skrev 2012-03-24 20:07:40 följande:
    What she said kan med funka. Prova det först. Sätt dig, dina intressen och dina behov före hennes. Och flirta gärna..
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?

;) Man har varit med förr... Men det gäller att verkligen stålsätta sig och kunna köra på med det ett tag för faller TS tillföga för snabbt, om hon visar bättring, så är relationen snart tillbaka i diket. Och det tricket fungerar bara effektivt första gången. Nej, ett riktigt skrämskott måste det vara.
  • Majjagräddnos
    Anonym (Uppgiven ledsen) skrev 2012-03-24 20:26:03 följande:
    Stämmer nog bra i kombination med det misslyckande jag skulle känna. Men också det att jag verkligen verkligen vill bo ihop. På något sjukligt konstigt sätt så har jag inte gett upp hoppet än--fastän jag borde ha gjort det för länge sedan. Min centrala tanke är; hur sjutton mår barnen när man flyttar isär egentligen? Särskilt vår äldre är lite orolig till sinnet.  Jag vill verkligen att barnen skall ha det bra (men kanske inte till varje pris = egen undergång). Jag undrar ibland--har jag den ork och kraft som krävs för att vara ensamstående pappa och dra igång ett sådant liv? Men vår relation känns bara så kall. Hon säger oftast inte godnatt eller godmorgon. Hon bränner vår ekonomi så att jag tvingas ta fram av sparpengar för att det skall finnas till kläder+mat till barnen i slutet av månaden. Hon satte sig häromkvällen och tittade på familjefilm på kvällen med barnen--men glömde visst att säga till mig.  När vi bråkat och hon sticker hemifrån vägrar hon att svara på telefon. Trots allt; hon är fantastisk för barnen Men...bedrövlig för mig. Tänk om hon kunde ha lagt en del av sitt engagemang på mig.

Men lägg av lite här nu va. Det finns inget så odrägligt som en bortskämd människa och din sambo är dessvärre utifrån vad du beskriver just precis det. Tycker sig vara bättre än andra mammor för att hon inte har barnen på dagis - bättre än mammor som kanske är ensamförsörjande föräldrar med ganska skraltig ekonomi... Medans hon bränner pengar som uppenbarligen borde gå till annat. Nej TS, du har nog bäddat din egen säng här. Kör ut henne på arbetsmarknaden så får hon lite annat att tänka på. Visst, jippi att hon klarar av att vara "mamma" till sina barn - men hon är knappast ensam om den bedriften... Här finns en till liksom. Så sluta dalta och förutsätt istället att hon tar ansvar för familjen _och_ för er relation. Hon är väl vuxen...
Svar på tråden Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha