• Anonym (H)

Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha

Trist att det blivit som det blivit. Samtidigt är det sorgligt många som tror att sexlivet ska förbli nästan oförändrat efter att barnen föds. Sanningen är det att många kvinnor då har "gjort sin plikt" genom att föda några barn och att sexintresset då dör ut till en skrämmande låg nivå.

I det här läget får man antingen vara realist och inse att det blev så här och göra det bästa av att antingen få igång sambon/frun igen (även om det aldrig blir som förr) eller acceptera att sexnivån är så pass låg som den är (och kanske förblir) eller också också (om nu sexlivet är så oerhört viktigt) så får man lämna familjelivet och söka sig vidare. Det är dom tre alternativ du har och bara du själv kan välja vad som är det bästa för dig själv.
    En del inbillar sig och vill höra att det är ett bra alternativ att ta sig en älskarinna. Det tycker jag är ett fegt sätt att hantera realismen i sitt liv.   

• Anonym (H)
    Anonym skrev 2012-03-26 00:49:17 följande:

Vad säger man till barnen? Jag lämnar för att din mamma inte vill knulla?

Varför inte. Om det är så, så är det väl så.
    Varför ska man behöva ha ett sexliv som man inte är nöjd med? Det är en stor och viktig bit i mångas liv. Om man inte är överens på den punkten kan det vara ganska avgörande för att man separerar.
    Sen kanske man inte är så detaljrik när man pratar med barnen. Jag lämnade mitt ex bland annat för att han påstod att strypsex var något han absolut ville ha och tvingade till sig med mig. Jag ville det inte, men det är knappast det argumentet jag ger till mina barn. Jag säger bara att mamma och pappa inte tyckte lika om saker och ting och därför inte kunde bo ihop längre.  
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2012-03-26 00:59:39 följande:

Jaha älskar man inte sin partner om man inte knullar?
    Det handlar inte om det. Det handlar om att man har olika behov som inte kan mötas. Om man beslutar sig för att situationen inte kan fylla de behov man har så är det inte vettigt att stanna.
Svar på tråden Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha