Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha
Hej TS,
JAg har läst ditt första inlägg och detta på slutet men inte alla andras däremellan så ursäkta om jag upprepar. Min tjej, som jag har varit tilsammans med i 15 år, lång tid alltså, hade för flera år sen lite liknande beteende som du beskriver. Jag förstår din situation så bra jag kan utan att precis ha varit där själv.
För det första håller jag med om att du inte ska acceptera situation utan göra vad som krävs för att förändra.
Jag tror att din sambo har problem på det känslomässiga planet och omedvetet väljer att inte bejaka sin lust. Det behöver inte ha med dig att göra. Kanske kan du försöka ställa mycket frågor, utan att skuldbelägga, för att hjälpa henne att inse vari problemet ligger. Det kan ta lång tid och du behöver mycket tålamod.
Ett annat förslag är att själv ta mer kontroll över barnen och familjen -jag vet inte om du är det men många killar jag känner är rätt passiva trots att det är 2012. Kanske gör du redan det, men om inte, kan det fungera bra, få henne att slappna av mer och tänka mer på sex.
Ett tredje förslag är att sluta vara drivande med sex men samtidigt hinta om att sex är nice. Det ser sjukt ut i skrift, men handlar rent konkret om att berätta att Du själv inte känner samma sexdriv längre, och att initiativ behövs från hennes sida för att det ska bli något. Men säg det inte så rakt ut.
Ett fjärde förslag är att förbereda henne mentalt på sex på traditionellt maneer med barnvakt, middagar, days out eller vad du vet att hon gillar. Tricket är också att inte själv ta sexinitiativ fast bollen är upplagd -åtminstone inte varje gång.
Well, hon kanske har en helt annan pesonlighet än vad som passar dessa råd, men de är ärligt menade som förslag till att behålla det du har men få det du vill.