• Smecker

Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha

Anonym skrev 2012-03-26 07:25:48 följande:
    fast barnen ska ju inte behöva bli indragna i någon som helst intrig så det är ett väldigt onödigt svar tycker jag...

Det håller jag helt med om, men det är ett bättre svar än "för att mamma inte vill knulla" som någon viss Anonym föreslog.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Jämställdhet!!!) skrev 2012-03-26 02:20:57 följande:
    Det tror jag inte.

Det vet jag att du har.

Det finns gott om förhållanden där kvinnan drar det absolut största lasset hemma, men ändå är kåt som ett djur.

Det finns gott om förhållanden där mannen drar största lasset hemma, men där kvinnan ändå inte har minsta lilla lust.

Det finns ingen direktlinje mellan synen av en man som dammsuger och kvinnans klitoris.

Det finns inga som helst garantier att kvinnan väljer att lägga sin nya utvilade mertid på sex, istället för på Facebook, Greys Anatomy eller att sitta i tinmar i telefon. Eller alls tre. Samtidigt.

Med andra ord: Du har fel. Jämställdhet är en lam ursäkt att gömma sig bakom in absurdum, eftersom inget förhållande någonsin kan vara 100% jämställt. Vilket är bekvämt, för då behöver man inte ta ansvar för sin egen brist på lust.
  • Smecker
    Schna skrev 2012-03-26 09:40:17 följande:
    Det är bättre, men absolut inte bra. Föräldrarnas känsloliv är för stort ansvar för ett barn. Det är en sak att vara ledsen för det blivit som det blivit, men att höra att mamma inte bryr sig om pappa är inte roligt...
    Jag håller HELT med dig. Se inte det som ett råd för hur man SKALL hantera det, se det som ett råd för hur man skulle kunna hantera det BÄTTRE ÄN den där anonyma sakens fråga..
  • Smecker
    Schna skrev 2012-03-26 10:35:51 följande:
    Fast jag undrar om det är så mycket bättre ändå, på andra sätt, men jag förstår att det inte var din final solution.
    Eh, nej, det är inte min solution över huvud taget. Men om enda andra alternativet är "för att mamma inte vill knulla" så..

Citerar sarkastisk och sexfientlig Anonym:
    Anonym skrev 2012-03-26 00:49:17 följande:
    Vad säger man till barnen? Jag lämnar för att din mamma inte vill knulla?
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 15:21:47 följande:
    Kan du försöka få henne att då och då "känna" sig som kvinna igen? Ge henne komplimanger, bjud ut henne på date och lämna barnen hos en barnvakt. Kanske behöver hon komma ut ur föräldrabubblan lite och hitta tillbaka till sig själv och hitta tillbaka till dig? Kan ni kanske åka på en weekend ihop utan barnen? försök att få henne att känna sig mer uppskattad! Hon kanske känner sig osexig, okvinnlig och allt det där efter graviditeerna? Ta in en natt på hotell i er egen stad, ät gott och drick gott, klä upp er, det kanske kan få henne att förstå att hon inte bara är mamma.

Funkar inte detta tycker jag du ska köra hårt mot hårt. Få henne att förstå att hon kommer tillslut att försaka ert förhållande om hon inte släpper in dig. Ingen mår bra över att känna sig så ouppskattad. Berätta att du tänker lämna henne om hon inte är beredd att arbeta på relationen tillsammans med dig.

Lycka till!!

När kvinnan vill mer än mannen, så skall han jobba på sin lust. När mannen vill mer än kvinnan, så skall han jobba på hennes lust. Klassiskt FL-resonemang.

Om hon över huvud taget hade VELAT ha mer lust så hade hon ansträngt sig lite själv. Nu vill hon uppenbarligen inte det utan är fullt liknöjd som det är. Varför skall då TS anstränga sig för att "få henne att känna sig som en kvinna igen"? För att kunna bli nobbad på ett nytt sätt? Trams.
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 16:08:05 följande:
    Mitt inlägg hade inget med manligt och kvinnligt att göra. Jag anser dock att varje individ ska försöka sitt bästa. Om han känner att han har gjort allt kanske det är dags att gå vidare.

Nu var det ju TS jag gav råd eftersom att det var han som skrev tråden. Hade det varit TS sambo som bett om råd hade hon fått tipset att försöka arbeta på sin lust och bättra sitt beteende gentemot mannen.

Jag kan ju knappast ge TS rådet att Hans sambo ska jobba på lusten. och ts frågade ju vad han ska göra. Han kan inte tvinga henne att ändra sig men däremot försöka hjälpa henne att bryta den onda cirkeln. Det kan ju faktiskt vara så att TS sambo inte beter sig på det här viset för att hon tappat intresset för TS, utan snarare för att hon tappat sig själv, speciellt då allt detta kom i samband med barnens födsel.

Varför skall han få just de råden? För att han skall förnedra sig ännu mer för en person som inte lägger två strån i kors för sin relation? Enligt vad han skriver så har han försökt prata med henne, som jag tolkar hennes reaktion så är det en kombination av "skit ner dig" och "passar det inte så dra". Skall han ödmjuka sig ännu mer menar du? För vad, en otacksam människa som skiter i honom fysiskt, psykiskt och känslomässigt, som tar honom för givet och bränner hans pengar?

Och visst skall man visa varandra extra uppskattning, men det där verkar vara en enkelriktad väg i TS relation.

Jag hoppas TS drar vidare, för sin egen skull. Det kanske är dags att söka sin egen lycka på annat håll, medans självkänslan fortfarande är intakt.
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 21:24:53 följande:

Känner igen detta!
    Vill du må OK så sluta tråna efter henne. Sluta tänk en sexuell relation med henne. Du har en uppgift att ta hand om dina barn och dom behöver sin mamma så ta hand om henne också, även om hon inte längre är en del av sexuell relation. Se henne som en god vän som har något viktigt att göra tillsammans.

När jag väl bärjade tänka så här blev livet mycke lättare!

SvenS

Och det sex, den närhet och den åtrå som TS vill ha skall komma från vardå..?
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 21:27:39 följande:
    En av dem seriösare inläggen här i tråden! Tack Sven =)
    Yeah right.. det kan tyckas seriöst om man nu råkar vara sexualfientlig. Eller om man anser att människor skall uppföra sig som barnskötarrobotar, utan egna behov, känslor eller längtan.
  • Smecker
    Vitamin skrev 2012-03-26 21:56:52 följande:
    Fast jag tänkte att inlägg 86 kanske var menat som en överlevnadsstrategi, för att klara att ta steget vidare.
    Att lägga sextänket åt sidan ett tag framöver för att kunna se frun som en person som han måste samarbeta med för att få till en "lyckad" skilsmässa. Eftersom vi är några som anar att kvinnan skulle ställa till en massa trassel.
    Men jag kanske övertolkar...

I ett ev fortsatt förhållande skulle jag inte heller tycka att det var en vidare bra lösning.
    Om det är DET som avses så absolut.
  • Smecker
    Anonym skrev 2012-03-26 22:02:53 följande:
    Självklart kommer TS att vilja känna kärlek och närhet men tvinga inte på det på sambon. Om TS tittar sig om kommer han att hitta närhet och kärlek men det viktiga för en själv är sluta förvänta sig kärlek, närhet och sex av sambon.
    Sen kan man börja fundera på hur man vill ha det framgent.
    Kanske hittar TS en ny kärlek och känner att det är mer än en flört och en skön stund och då är det dax för nya svåra besllut, men det är då det...

Sven
    Nej du har rätt, det är förment att förvänta sig kärlek och närhet av den person som påstår sig älska en och vilja dela sitt liv med en. Hur kan man komma på en sån dum tanke.. mycket bättre att leva som någon form bästa vänner som bara råkar sova bredvid varandra på nätterna. Vem behöver sex, kärlek och närhet? Sånt tjafs.
Svar på tråden Sambon vill inte längre -- relationen håller på att krascha