• SOL10

Kläder på förskolan

Det blir för varmt. Ha ofodrade skalkläder, fleece, windstopper o tunna goretexskor samt vanliga gy dojjor

• SOL10

Galonbyxa över overall känns rent elakt.. Testa själv huga

• SOL10
    Nina 566 skrev 2012-03-25 13:51:47 följande:
    Galon måste finnas på förskolan, det är iofs en förskola där dom har verksamheten ute till 99% . Dom är ute i ösregn. Jag tycker inte att tex POPs skalkläder håller toktorrt.  Sedan på vintern när det är slaskigt osv så brukar dom dra på galonbyxor på overallen för att kunna vara ute i flera timmar på fm/em osv.

Vår e utedagis, aldrig ett galonplagg t mina killar
  • SOL10
    Jumji skrev 2012-03-25 19:23:00 följande:
    Vad beror detta galon-hat på? Känns ganska pretentiöst faktist. Det är väl rätt så mycket billigare än sk funktionskläder? Barn svettas inte alls som vi vuxna gör ju...

Öh, jag prioriterar att mina barn inte går inpackade i galon. Testa en varm dag så får du se?och jo det är lika obehagligt för barn.
  • SOL10
    cloudberry79 skrev 2012-03-25 19:54:20 följande:
    Galon har faktiskt fördelar, speciellt om det är riktigt överjävligt kallt ute. Hur håller man värmen när det är -10 i skuggan och ett par plusgrader i solen med skalbyxor? Overallerna blir blöta direkt när ungarna hoppar sönder isen i vattenpölarna om man inte sätter galonbyxor över.
    Sur, grinig och på smällen.

Inga blöta overaller här är de fuktiga på utsidan används tvådelat ser vid nästa utgång.
  • SOL10
    Jumji skrev 2012-03-25 20:33:20 följande:
    Eller så tar man en billig och ett par galonbyxor och gör något roligare för pengarna som blir över :P

Ja visst o låter ungen ha det lite bökigare:)
  • SOL10

Handlade inte om billigast utan smidigast för barnet. Bra ytterkläder bör prioriteras om man kan

Svar på tråden Kläder på förskolan