Kläder på förskolan
Vad behöver man ha för ytterkläder på dagis. Nu till våren har ja ett fodrat regnställ o stövlar men räcker de? Blir inte de för varmt vad har ni
Vad behöver man ha för ytterkläder på dagis. Nu till våren har ja ett fodrat regnställ o stövlar men räcker de? Blir inte de för varmt vad har ni
vindkläder måste de väl ha.
Vi kör med skalkläder. Jacka och byxa. Vi fick en lapp av förskolan där det stod tips på vilka kläder som kunde tänkas behöva.
Vi har alltid gummistövlar, windstopper, fodrat regnställ och regnvantar, fingervantar etc liggandes.
Vi har haft både ett fodrat regnställ och ett utan foder. Det med foder är egentligen onödigt då man egentligen kan nöja sig med ett utan och sen ha ett fleeceställ under vid behov.
Vindkläder har vi aldrig haft behov av till våra.
Skippa galonkläderna och använd.skalkläder som är vattentäta och andas istället, sen ett fleeceställ att ha under när det är kallare.
Överdragskläder/ skalkläder. Regnställ. Mössa, vantar, regnvantar, gummistövlar, skor. Ev ett fleecesätt beroende på val av överdrag/ skalkläder och regnställ.
När det blir ännu varmare brukar jag hänga ner ett par ute jeans!
Fodrade galonkläder blir för varmt nu till våren, hellre ett par skalbyxor. Galon blir överhuvudtaget väldigt varmt, det använder vi bara när det faktiskt regnar och är väldigt väldigt blött.
Min 18-månaders har just nu en skaloverall, den är vattentät, men tunn.
Skippa de fodrade regnkläderna, de är tokvarma och andas inte vilket göra barnet svettigt o varmt. Jag tycker att dom kläderna är ok en slaskig vinterdag, men inte på vår o höst. Då är Skalkläder bäst, och tex softshell jacka.
Nu när det har varit lite kallare så har sonen haft tunna fleece byxor o tunn fleecejacka under skalkläderna. Är det varmare så har han haft ett par mjukisbyxor o tex en munk/zipjacka under skaljackan.
Köp skalkläder som andas, då blir inte barnet svettigt o varmt.
Jag tycker att kläder till barnen är superviktigt.Barn som fryser eller svettas är ledsna barn =)
Tre barn, äger inget i galon eller sk "gummiställ".
Vi använde skalkläder. Det kostar lite mer men håller länge och kan ärvas/säljas när barnet vuxit ur dom.
Byxa + jacka tycker jag är smidigast. Jackan används enbart vid blåst eller om det regnar. Byxorna används hela våren för att skydda kläderna (+ slippa släpa in massa sand på förskolan/hemma).
Vi har bara en uppsättning.
Bra skalkläder finns på tex POP, dom håller verkligen och dom är bra på att hjälpa till med storlekar osv.