Inlägg från: mysan1970 |Visa alla inlägg
  • mysan1970

Höstmammor i Linköping Del 4

Tjenis!
    Har också hittat hit. Vi kommer till Linköping på onsdagnatt eller torsdagnatt beroende på vädret. Ha en trevlig fika till veckan.

Kram på er
    Sonja

• mysan1970

Nina jo jag var dit den 16. Pratade med läkaren och hon var ju supergullig. Vi gick igenom om min hälsa och mediciner, även vad som kanske kunde hjälpa mej i vardagen. Så nu ska jag träffa psykologen, sen ska hon och läkare bestämma ett möte och se vad dom kan göra för just mej. Skulle varit hos psykologen förra veckan, men jag är ju hemma i Sundsvall fortfarande. Vi hade ju tänkt åka hem idag, men men vädret sätter stopp för det. Tycker inte det är säkert att åka 62 mil i snöstorm, skulle bli skitväder dom närmsta dagarna. Så vi blir kvar häruppe några dagar till, tur att vi inte har tider att passa hemma i Linköping.

Två dagar i veckan tycker jag låter bra med fika. Kan man inte ena dan så kanske man kan andra dan.

Ni som börjat med babysim, vad tycker ni. Själv tyckte vi det var jättemysigt när vi gick med Melinda. Så nu har jag anmält oss till något som heter syskonsim. Ena halvan har dom babysim med instruktör och andra halvan av bassängen har dom för syskonet med instruktör. Blir lite av en familjegrej, vilket jag tycker är mysigt.

Ha det så bra,kramisar Sonja

• mysan1970

Fröken: Visst är det mysigt, och barnen brukar älska det. Melinda är som en fisk i vattnet idag och jag tror mycke det beror på att vi gick babysim med henne som liten. Idag ska vi iväg till ett bad här i Sundsvall (måste ju försöka sysselsätta barnen nu när det är skitväder). Ska bli jätteintressant och se Lovina i stor bassäng, hon har ju bara badat med oss i badkaret.

• mysan1970

Nåt annat som jag kan rekommendera är babymassage. Jättemysigt! plus att man får bra närkontakt med bäbisen...

• mysan1970

Fröken: Har du försökt med olika nappar till flaskan och olika märken. Min tjej äter bara dom runda, tror det är babino. Sen gäller det att inte skruv åt flaskan för hårt, då kommer inte luft in. Sen för att ta själva flaskan kan du försöka med att nypa på kinderna, det får igång sugreflexerna. Sen gäller det att inte ge upp, prova flera gånger.

Kram Sonja

Våra liv: Tråkigt att du känner så.

• mysan1970

Elouise: Jo jag har gått en kurs med Melinda när hon var bäbis, och det var hur bra som helst. Det är hon som har H2O akademin som körde kursen då. Tror att fortfarande håller på med det. I kursen hade hon även lagt in barnolycksfall så man fick lära sig lite om bäbisen te x sätter i halsen osv. Jag kör babymassage rätt ofta med Lovina och hon tycker jättemycke om det. Bla kan man köra vimse vimse spindel på bäbisen. Hum..lite svårt att förklara. Men jag ångrar absolut inte att jag gick. Rekommenderar det varmt.

Varmt ja, det är det inte här. Har varit snöstorm och -8 grader i några dagar nu. Så vi tar oss inte hem till Linköping. Blir här nog i ett par dagar till skulle jag tro. Skulle ju snöa i hela Sverige lät det som. Onödigt att vara ute och köra är det är sånt oväder.

Ha en bra lördag
    Kramisar Sonja

• mysan1970

Fröken: Hum....verkar som om hela Sverige är täckt av ett ett tjockt täcke med snö. Det är ju så himla svårt att dra barnvagnen när det är så mycke snö. Vi blir som sagt kvar här uppe till vägarna går att köra på och snöstormen dragit förbi. Är väldigt less på snön. Vi har ju varit här uppe i snart 1 mån så man börjar längta lite efter sitt eget hus.

Kram Sonja

• mysan1970

Jag vill också hänga med på fika, känns som en evighet sen vi träffades. Här har det snöat mest i landet, 1m på 1dygn så vi är rätt insnöade, hahaha. Planerar att försöka ta oss hem till veckan så håll tummarna att vädergudarna är på våran sida.

Ha en trevlig fika
    Kram Sonja

• mysan1970

Nu är jag hemma i Linköping igen. Vi kom halv 4 i morse. Har varit bort i 1 månad nu så det kändes rätt skönt att få sova i sin egen säng idag. Nästa vecka hänger jag med på fika!

Ha de bra
    Kram Sonja

• mysan1970

Ulle74: Så du har börjat med smakisar. Det är jättekul och se dom olika minerna dom gör när dom får sina små portioner. Och man märker bestämt när det är något som inte faller dom in i smaken efter ett tag.

Jo jag har ju inte varit med på fikat på ett tag nu. Hur gör ni? Tar ni en promenad innan fikat eller.....fikar ni på samma ställe varje gång....skriv och berätta vettja. Hade tänkt hänga på då. Men jag kan ju som sagt inte ta en promenad utan får möta upp er på fiket isåfall. Nix fogarna har inte blivit bättre tyvärr....

Ha de så gött, Sonja

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4