• Elouise

Höstmammor i Linköping Del 4

Kul att dopet blev så lyckat, Ulle.

Vi dyker också upp på hospitaltorget, tisdag kl. 15.30.
    Criwi
    Maria73
    Ulle 74, kommer ev. Är jag inte på plats nån minut efter halv får ni gå utan mig
    Ligre
    Elouise

Ha det gott, allihopa.

• Elouise

Hej!
    Jag och Freja kommer inte i dag. Därför att Freja är förkyld.
    Ligre, jag känner igen det du beskriver. Min kompis bebis blev ledsen och började gråta bara man tittade på honom, i en viss period när han var bebis. Men det växte bort helt sen.
    Ha det så gott, känns tråkigt att inte kunna komma och fika med er i dag.

• Elouise

Hej på er allihop!
    Åh jag längtar också efter babysim. Det verkar kul! Skönt att ha lite aktiviteter för sig.
    Ligre, jag är nyfiken på babysång, vad är det egentligen, när, var, hur?

• Elouise

Tack för allt info om babysången.
    Mysan, du skrev något om babymassage, har du erfarenhet från någon sådan kurs?
    Själv har jag försökt lite hemma, med hjälp av en bok.

Ja ruskigt vad kallt det har blivit.
    I går på promenaden hade jag Freja innanför sjalen, kändes extra bra när det var så kallt. Fast det får ju inte vara för halt när man bär i sjal/sele, läskigt om man skulle vurpa.

Fika på tisdag vid 14.00 låter bra för oss.

Ha en god helg allesammans.

• Elouise

Ligre, synd att det blev fullt på sångstunden. Men det finns sångstund på måndagar kl. 10.00-10.30 och onsdagar kl 13.30-14.00, dropin och gratis på Storgatan 47.

• Elouise

God morgon!
    Ligre, jag var med på babysången i onsdags. Fick nästan dåligt samvete när jag fick veta på uppropet att jag fick sista platsen och att det var fler mammor som hade ringt i början på veckan, men inte fått komma med.

Ja det verkade mysigt där. I samband med sångstunden "Drop in" beroende på vilken dag man kommer, kan man även fika och eventuellt äta lunch billigt för 30 kr (tror jag).
    En tjej som heter Eva spelar gitarr och sjunger.

Fröken, Missionskyrkan ligger längs med Drottninggatan. Nalle Maja och MCDonalds är riktmärken inte långt därifrån, tvärs över gatan bara.
    Hur blev det nu, hopitaltorget eller missionskyrkan direkt? Ja för mig spelar det ingen som helst roll. Man kan ju gå till missionskyrkan direkt om man vill.

Fika torsdag klockan 15.00.
    Nina & Emma.
    Ulrika & Samuel (hoppas vi är friska tills dess)
    Linda & Meja
    Therése & Saga
    Fröken & Vilhelm eventuellt
    Marie-Louise & Freja

Vi ses!

• Elouise

Hej tjejer!

Stackars dig Songbird, som har haft magsjuka.
    Har inte glömt förra vintern då jag åkte på vinterkräksjukan mitt under vår badrumsrenovering, fy!

Vad kul Ligre, då kanske du kommer med på babysång i alla fall.

I går var jag och Freja på babysim för första gången. Det var jätte kul!
    Man verkligen märkte att hon gillade det.

Trevlig helg!

• Elouise

Ligre, Freja är heller ingen "napptjej". Tror att jag har testat fyra olika nappar. Men dem åker snabbt ut igen.

Ulle, jo vi har börjat babysimma på Feel good.
    Jag är rädd att Freja är överkänslig mot klor. Morgonen efter att vi varit på babysim var hon rödfläckig uppe på huvudet och var röd och blöt kring ena ögat. Hoppas verkligen att det inte är så, det verkade ju så kul.

Tezz, tycker också det verkar smart med bodyförlängare. Men jag tycker ofta att det är ärmen som blir för kort. Så jag hoppar nog det, för den här gången i alla fall. På kortärmat är det nog i och för sig väldans bra.

Criwi, hoppas att Lillan bara hämtar lite nya krafter till i morr´n.

Träffas vid Hospitaltorget kl 14 (?) på tisdag:

Maria & Ida
    Nina & Emma (kanske kommer)
    Linda & Meja
    Maria & Tyra
    Ulle & Samuel
    Therése & Saga (kommer kanske direkt till fiket vid 15)
    Marie-Louise & Freja

• Elouise

Criwi, härligt att Emma verkar må så bra och har gått upp så mycket i vikt.

Fika torsdag klockan 14.30.

Jenny & Vilhelm
    Nina & Emma
    Linda & Meja
    Marie-Louise & Freja

Ja visst kan vi väl ta Mezzo direkt. Vad tycker ni andra?

• Elouise

Jag kan oxå fika, på stan eller tornby spelar ingen roll.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4