• Elouise

Höstmammor i Linköping Del 4

Ska vi säga fika på stan?! Det verkar som om de flesta tycker att det är enklast.
    Jag föreslår att vi ses i morgon, på hospitaltorget kl. 14.00.
    Så får vi se sen vart vi går.
    M-L & Freja

• Elouise

Längtar också efter att testa smakisar, det verkar kul, men vi väntar nog ett litet tag till.

Håller med dig Criwi, livet blir lite lättare när det inte är så kallt.

Nu har äntligen Lillan somnat, klockan är väldigt sen, hmm. Skulle verkligen behöva städa, har tänkt på det länge nog nu. Har i dag inte fått något som helst tillfälle. Ska nog dra en rövare genom lägenheten innan sänggång. Jo det är väl så det är att ha små barn. Pass på!

• Elouise

Jaha nu ville Freja ta sig en liten vilopaus, då får man passa på att gå in här och kolla läget.

Criwi, hoppas det går bra i dag.

Fröken, jo jag vet vilken affär du menar på storgatan. Dem har coola grejer. I går när jag stressade i väg till babysången kikade jag in genom skyltfönstret och såg lite barnkläder, får gå in och titta lite närmre någon annan gång.

Mysan, scrapbook verkar jätte roligt. Har varit sugen länge på att börja med något sådant. En arbetskamrat till mig visade sina pärmar på jobbet en gång. OOOOHHH hon hade gjort så himla fint med foton av sin son, jag blev så inspirerad.
    Nu är jag nyfiken på var den butiken ligger någonstans? Den har jag verkligen missat helt.

Vad jag ska göra i dag. Jo jag har väl tänkt ungefär sedan Lillan föddes att jag har några stackars blommor som behöver planteras om, tänk om man skulle försöka ta itu med det. Dem stackars rötterna är väl långt utanför innerkrukan vid det här laget.
    Då blir det först att promenera iväg och inhandla lite jord.
    Ha en skön dag tjejer!

• Elouise

Jag fikar gärna också.
    Ligre, tja jag vet inte riktigt var. Clara är väl bra. Men där är det ofta fullt av andra fikasugna mammor.
    Ja vi får väl se.

Fika Tisdag 14:e kl 14 Hospitalstorget

Maria & Tyra
    Linda & Meja
    sofie & ebba
    Maria & Ida (kommer senare)
    Marie-Louise & Freja

• Elouise

Mysan, jag har hittat butik Minelle nu. Hade ingen aning om att en sådan rolig liten butik hade öppnat så nära mig. Någon dag ska jag ta och shoppa loss där.
    Ha en trevlig alla hjärtans dag allihop.

• Elouise

Vill oxå fika!

Skriver en fika lista.
    M-L & Freja
    Ulle & Samuel
    Ligre & Meja
    Criwi & Emma (Lite senare än kl. !4.00)
    Fröken & Vilhelm

Förslagsvis kanske vi kan ses vid kl 15.00 i stället. Och så får vi se om det blir på stan eller hemma hos någon.

• Elouise

Oj, jag förstår inte vart jag har varit hela veckan. Jag har ju inte varit här inne och kikat på jätte länge. Veckorna går ju så fort.
    Med tanke på det, det var längesen man hörde något från Babyminnie?!

Fröken, pyssla låter jätte kul. Är gärna med på det.

Maria & Ida: Fiskar (som snart ska bort)
    Sofie & Ebba: Jack russeln Nemo
    Ulrika & Samuel: Burma (katt) Celena
    Malin & Ludwig: Bagheera (katt)
    Sonja & Lovina (inget djur)
    Linda & Meja (Inga djur)
    Therése & Saga: katterna Siri och Zelda
    Hanna & Agnes: (inga djur)
    Nina & Emma: (inga djur)
    Ylva, två katter (Lotta och Lisa)
    Jenny: (inga djur)
    Miia & Amelia (inga djur)
    Maria & Tyra (inga djur än så länge, men en katt är inplanerad när Tyra blir lite större )
    Marie-Louise & Freja: Egentligen har jag en katt som heter Elias, men han bor på landet hos svärföräldrarna nu. Därför att vi tyckte alldeles för synd om honom här i stan. Så mitt svar blir väl nej inga djur hemma, inte för tillfället i alla fall.

Fika tisdag 28 feb, Mezzo kl. 14.00.

Maria & Ida
    Maria & Tyra
    Linda & Meja
    Ulle och Samuel
    Nina & Emma
    Marie-Louise & Freja

• Elouise

Hej! Sitter uppe och ammar ett litet barn som vaknat.
    Fröken, hoppas det har ordnat sig med mjölkstockningen. Det är verkligen så jobbigt!

Åkte buss för första gången med Freja i dag, så smidigt det var. Mycket lättare än bilen.
    Åkte förresten till Ikea, första gången sen Freja låg i magen.
    Det var skoj! På Ikea blir det ju väldigt lätt mer shopping än vad man hade tänkt sig.
    Nu är det dessutom extra kul att stanna lite längre på barnavdelningen och titta.
    Vad mysigt att inreda ett litet barnrum.
    Vad roligt för dig med radhuset, Ligre.
    Ett stort grattis!

God natt på er allihop.

• Elouise

Ligre: Charmiga bebisar! Men tänk att ha fyra "Frejor". Vilket jobb.

Criwi:Ja det var inte mycket sömn för en sån liten. Freja somnar nästan alltid på vår dagliga promenad någon gång på eftermiddagen, 1-3 timmar. Hon brukar vakna så fort vi kommer hem igen. På natten sover hon ca 12 timmar, ja inte i sträck för hon kan vakna 2 -3 gånger och vilja äta och busa.

Soffien: Jag hade nog tänkt amma upp till ca 1 år. Men sen får vi ju se vad Freja vill och hur det blir. Jag tänkte amma länge eftersom de säger att det ska vara nyttigt för barnet. Men vi får som sagt se.
    Freja har inte heller vänt sig åt något håll ännu, bara från rygg till sidan. Hon har aldrig gillat att ligga på mage. Tror inte att vi behöver oroa oss, alla barn är olika, vissa kryper ju som sagt var inte.

• Elouise

Grattis Meja och Ebba!

Fika på tisdag, kl 14 på Mezzo: (om ni har några andra förslag så kom gärna med dom)
    Criwi & Emma
    Tezz & Saga
    Ligre & Meja
    Marie-Louise & Freja

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4