• ligre

Höstmammor i Linköping Del 4

Måndag eftermiddag kan inte jag...men tisdag som vanligt. Onsdag har vi babysång till 15.00....torsdag är nog ingenting. Fredag ska jag hämta nyckeln till G:a domprostgården mellan 11-12...föratt sedan duka på eftermiddagen.

Så tisdag funkar bäst för mig

Criwi: Eftersom jag är allergisk mot parfym, konserveringsmedel och lanolin mot kroppen så kör jag endast parfymfritt i allt från tvättmedel till krämer. Men sambon har ju lite som innehåller parfym i sina produkter. Till Meja har jag inget parfym för det ska man ju inte...vill inte att hon också ska få eksem och allergi.

Varför ska det vara lanolin (ullfett) i alla barnsalvor till stjärten?
    Jag tog zinkpasta (den enda som inte innehåller lanolin)när Meja var lite röd i vecken på halsen och det var superbra. Men till röd stjärt vet jag inte riktigt om den hjälper tyvärr.

• ligre

Som tur är så är inte Meja så röd. Men Locobase Repair salva (även jag) kör vi med och Zinkpastan.

• ligre

Vilka vill och kan hänga med på en fika på Claras, tisdag kl 14.00?
    Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja

• ligre

Gärna Claras, kan endast fika en stund imorgon...måste iväg till Tornby o handla presenter till Mejas tvillingkusiner.

Ska säga att det blev verkligen ett toppendop i lördags ....Meja var en riktig solstråle och sa inte ett knyst under hela dopcermonin utan tittade intresserat sig omkring. Inte ens när prästen tog henne o hällde vatten i håret eller när han gick runt med henne bland släkten grät hon. Meja fortsatte att stråla hela kalaset igenom och strålar fortfarande med höga glädjetjut och pruttar med munnen så saliven sprutar.

• ligre

Får hoppa över fikat idag det blir för stressigt...sambon vill passa på o visa upp Meja på Handelsbankskontoret också när vi endå ska dit. Men jag träffar ju några av er imorgon på babysången

Efter att Meja inte har bajsat på 3 dagar så kom här de första riktiga bajskorvarna
    ...snacka om att tösen har blivit stor.

• ligre

Alla vi som har babysång i Baptistkyrkan idag...Marie ringde till mig och var genomförkyld. Vi fick gärna komma dit träffas och sjunga själva o fika efteråt. (Eftersom det inteblir någon babysång nästa vecka pga av påsklov).
    Har någon av er någon bra barnskiva så ta med den. Jag har skivan med "Englas näsa" och "avslslutningssången" etc.

• ligre

Ulle74: Både lunch och fika låter jättebra

Criwi: Fika på tisdag...klappat o klart tycker ja

Är det fler vars bebisar inte kommer till ro i sin vagn om de är övertrötta. Meja sov inte mycket på förmiddagen, kanske en timme efter babysången. Vi var sedan på barnkalas då hon var hur nöjd o glad som helst...när vi skulle gå hem skrek-grät Meja hysteriskt (utan att somna av trötthet) hela vägen hem. Det var alldeles för kallt att plocka upp och bära på henne. Sedan somnade hon på ett kick vid bröstet(fast snyftande usch ). Detta har hon gjort en gång förrut men då vad det magen som spökade, vilket det inte var denna gång tror jag.

• ligre

Viola74: Supergulliga bilder...så där härligt grötig om mun ser Meja ut också

• ligre

Vi kommer på fikat ...kan även onsdag då babysången har påsklov

Fika tisdag klockan 14 på Claras:

Nina & Emma
    Maria & Tyra
    Therése & Saga
    Linda & Meja

Meja har länge sovit hela nätterna igenom...när hon för några veckor sedan började vakna 2-3 tim efter läggdags o inte nöjde sig med att pappa skumpade henne till sömns (bröstet var det enda som hjälpte)...så började vi med introducera gröt (äter nu nästan en hel portion). Ska på 6 månaders kontroll idag o då ska jag även fråga om välling till natten.

Ni som ger gröt...får era både morgon och kväll?

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4