• ligre

Vi kan fika på tisdag (det enda som skulle hindra är om Meja får en reaktion av vaccinet som hon får imorgon).

Criwi: Meja är rätt aktiv på dagarna (sover oftast lite längre på förmiddagen vid tiotiden och en stund vid lunch då hon oftast slumrar på min mage och jag somnar också, promenad i vagnen ca 1timme till 1,5....sedan på eftermiddag/kväll powernappar hon
    15-30 min åt gången tills hon sover för natten, somnar allt från 21.00-23.00). Vad kan det sammanlagt bli, kanske 3-4timmar på en dag... men sedan sover hon ju 8-10 timmar i sträck på natten.
    Men jag har varit med om att Meja endast har sovit en halvtimma på en dag...och då undrar man verkligen hur hon orkar hålla igång.

• ligre

Idag är Meja 5 månader....dags att gå o lägga sig så man orkar upp...gäsp.

• ligre

Meja tackar för alla gratulationer på 5 månaders-dagen...o detta firade hon med 2:a vaccinationen. Hon var så duktig grät till lite o sen var det bra, men tittade misstänksamt på BVC sköterskan. Tror det var något upppiggande medel i 2a för hon har sprattlat o busat nu på eftermiddagen....än så länge inget gnäll ellel feber. Provade gröt o det var en verklig hit...med vatten i nappflaska till....mums!

Höst2: äntligen hör man något ifrån dig . Välkommen till oss!

• ligre

Criwi: Jag frågade BVC om kokning av vatten....men det behöver man ej med kommunalt vatten eftersom det kollas så ofta. Det är skillnad om man har en egen brunn.

Ni som ger era barn gröt....började ni med en smakportion om dagen och trappade sedan upp eller?
    Höst2: Japp det stämmer att Mezzo ligger i Gränden vid H&M

• ligre

Songbird: vad synd att det inte funkar...men förstår precis att krockar det med sovtider + att man får stressa så blir hela dagen förstörd. Hoppas att vi ses på alla fikor istället.

En bajs fråga: Ni som kör med kör med gröt och puréer...märkte ni i början att er bebis bajsade oftare?
    Jag märkte att Meja hade prickar på näsan igår o de är fortfarande kvar(kan inte minnas att jag har ätit något nytt som hon kan ha reagerat på)....kan det vara havregröten som vi har provat två dagar i rad?

• ligre

Elouise: Vi började också med potatis...och det var ingen höjdare tyckte Meja som fick kväljningar...palsternacka var betydligt bättre. Majs och morotspuré sägs ju vara mångas favorit eftersom den smakar lite sötare. Du ska ju inte känna dig stressad med att börja med smakportioner....vi började eftersom Meja visade så stort intresse varje gång vi åt.

Ulle: Får säga grattis till Samuels tand ...känns det stor skillnad nu vid amning?

• ligre

Elousie: Vad bra att du hittade en sittvagn.Vad blev det för sort? Snart är det nog dags att ta ur mjukliften för Meja...den börjar bli lite trång. Absolut måste det bli fika på tisdag....det är även bra för mammor att ha rutiner

Vad är det mer än katrinplommonpuré och messmör som är lite lösande för hårdmage? Päronpuré?

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4