Inlägg från: Songbird |Visa alla inlägg
  • Songbird

Höstmammor i Linköping Del 4

Ulle: Jag skulle inte ha träffat någon av dem, varken förkylda eller med feber. Vi träffade vår släkt i julas och 3 av dem var förkylda sedan 2-3 dagar och både Ida, jag och Lars blev vrålförkylda, även fast de sa att "det smittar inte när det väl brutit ut" , men det gör det visst, så länge det finns symptom så smittar det. Och det fick vi ju också bevis på

Men det kanske är jag som är extra försiktig nu efter att vi åkte på den förkylningen mitt i allt kaos med nattvak och dålig sömn, samt magsjukan jag åkte på för 14 dagar sedan.

• Songbird

Ligre: Jag har den silvriga barnkammarboken med CD till, jag tycker den är jättebra!

• Songbird

Jag och Ida kommer också på fikat i morgon!

Fika Tisdag 14:e kl 14 Hospitalstorget

Maria & Tyra
    Linda & Meja
    sofie & ebba
    Maria & Ida

• Songbird

Oj, kom på att jag har BVC-träff imorgon 13.30. Så om jag kommer på fikat så blir det efter kl 14. Jag får messa nån av er och fråga var ni fikar, annars kan ni messa mig när ni bestämt plats, om vi inte bestämmer plats redan nu....?

Fika Tisdag 14:e kl 14 Hospitalstorget

Maria & Tyra
    Linda & Meja
    sofie & ebba
    Maria & Ida (kommer senare)

• Songbird

Kan ej komma på fikat idag, för jag ska på födelsedagsfirande i Slaka kl 18 och det blir så körigt att hinna både och.

• Songbird

Till Alla: Jag har hört att det pratas om att börja fika hemma hos någon av oss istället för ute på stan. Mitt problem är att jag är pälsdjursallergisk, främst mot katt som ger mig astma. Det är väl många av er som har katt? Så jag skulle tycka att det var jättetrist om jag ej kan vara med längre, om det blir fika hos kattägare Och det kanske är någonmer som är allergisk?

Hur många av oss har husdjur?

Maria & Ida: Fiskar (som snart ska bort)

• Songbird

Ligre: Grattis, ni fick det! Vad roligt! Ja, vi blir nästan grannar, jag vet inte exakt var ert nummer ligger, men långt ifrån oss är det inte.

• Songbird

Oj, det var ju många som har katt...

Ska vi fika på stan denna gång igen, eller? Jag gör en lista, hoppas jag ej glömt någon som sagt att de vill komma.

Fika tisdag 28 feb, kl 14-15? Hospitaltorget, eller direkt på ett fik?

Maria & Ida
    Maria & Tyra
    Linda & Meja
    Ulle och Samuel
    Nina & Emma

• Songbird

viola74: Vad kul att bygga eget hus!!! Var bygger ni nånstans?

• Songbird

Hej, ni som går på Baptistkyrkans babysång kl 13.30 på onsdagar: Jag kommer inte att gå mer för det har funkat så dåligt med Idas sovtider. Oftast har jag varit tvungen att stresa på henne innan för att hinna äta och ibland behövt väcka henne ur förmiddagsluren. Sen hinner hon precis somna när vi kommit dit och jag får väcka henne igen. Under själva sången har det ju gått jättebra utan minsta gnäll, men sedan är hon övertrött efteråt och bara gråter. Så jag tycker att det varit så jobbigt för hela resten av onsdagen är i olag med mat och sovtider. Synd, men det känns bäst både för Ida och mig. Jag får sörsöka gå på en grupp i höst istället.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4