• ligre

Höstmammor i Linköping Del 4

Criwi: Fy va otäckt....stämmer det där att att mjölkallergiker/laktosintoleranta ofta får problem med luftvägarna vid förkylningar(har läst det någonstans). Hoppas att det går över snart. Vet själv hur det känns när luftvägarna blir trånga .

Tack för alla tips på lösande föda.

• ligre

Fikar gärna på tisdag kl 13.30 och Claras funkar för mig

Maria: jag gav Meja provsmak på mån kväll o tis morgon o på tis em upptäckte jag prickar på näsan o sedan fick hon runt munnen. Gav inte gröt på ons ringde BVC...utslagen var kvar tors o försvann på fre. Nu kör vi med mjölkfri gröt o sedan ska vi prova igen med havregröten o då ska jag även tänka på att inte äta något själv som kan ge henne utslag.

• ligre

fröken: ja Meja dreglar ju floder...skulle bli glad om prickarna berodde på det. Ska snart pröva med gröt igen och se om prickarna kommer tillbaka. Kan de inte få prickar i ansiktet även senare (sådana hormonsprickar som bebisar får i början)?

• ligre

Maria73: Jag fick tipset från BVC att köpa Sinlac gröt på apoteket men den var en beställningsvara(69kr) och när jag såg att den gröten var från 6 månader, så kunde jag lika gärna köpa banangröten från Ekogo(6mån) som kostade 39kr på Lucullus.

• ligre

Jättehärlig promenad igår, det får vi göra fler gånger. Kunde Ludwig sova igår sedan?Meja o jag sov som stockar. Snart kommer ännu ett nytt par o tittar på vår lägenhet...det enda positiva med det är att man blir tvungen att hålla lite ordning

• ligre

Fröken: vi pratade igår om att det var så länge sedan du och Ylva var med. Är allt bra med dig o Vilhelm? Jag har fortfarande mjuliften kvar...men snart är det nog dags att ta ur den (tycker att hon ligger mer inbäddad nu och åkpåse blir väl ett måste i sittvdelen när vädret är som det är.

• ligre

Viola74: Meja har också börjat sov mindre på förmiddagen...brukade alltid förrut somna i soffan med henne sovandes på min mage.

• ligre

Har klarat mig från magsjuka och feber....nyser bara massor. Ulle, du fick inte någon matförgiftning från Claras?
    Criwi: Det var Neslés Sinlac....fanns varken på Luculles eller Hemköp så det blev banangröt istället som Meja älskar. Meja har inte bajsat på två dagar(hon kan hoppa över en dag eller så)...men verkar ej vara påverkad av det. Är det flera av era som har fått förstoppning eller trög mage när ni började med gröt och puréer?
    Har gett henne katrinplommonpuré idag och väntade mig att NU kommer det...men inte.

• ligre

Criwi: Har inte provat med vanlig gröt ännu...tänkte ta det efter helgen då jag styr min lunch lite mer(i våran familj gillas det stark mat ) Bra tips att gröten finns på Ica...hoppas vi inte behöver använda den i framtiden.

En liten fråga...Meja kommer att ha en dopklänning som är 106 år och spetskragen har gulnat...vågar man tvätta upp den själv (med vilket medel i så fall) eller ska man lämna in den?

• ligre

Hur länge kan det gå mellan bajsgångerna, när man har börjat ge smakportioner o gröt? Meja är inne på sin fjärde dag.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4