Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Långt hår?

Klipper man sig oftare så blir inte topparna lika slitna o då behöver man inte klippa lika mycket= håret blir längre snabbare.  Själv klipper jag mig var 6-8 vecka beroende på hur kort/långt hår jag vill ha.

• Majsan70
    mrsStatham skrev 2012-03-25 23:06:25 följande:
    Det är ju en sanning med modifikation det där.
    Är man försiktig om håret från början.
    Använder inte tofsar med metallfuffar, sover med fläta/nattmössa, slutar använda schampo, etc etc så blir topparna knappt slitna alls. Man behöver inte klippa håret nästan alls och det blir mycket längre mycket snabbare jämfört med en person som inte sköter om sig men springer till frisören för att se fräsch ut.
    Tja det är din tro..själv anser jag att håret självklart skall skötas emellan oxå och jag är noga med mitt hår o har bra kvalitet, men tror på klippning för att alltid ha snyggt hår.
    Samma sak har jag lärt mina döttrar..ta hand om håret o klipp ofta för att bibehålla snyggt hår med snygg frisyr.
    Har man långt hår slits det oavsett vad du gör eller inte gör med det. Har man kort hår krävs det klippning ofta för att bibehålla en snygg frisyr..ja det gör det på ett llångt hår oxå om det inte skall växa vilt.
Svar på tråden Långt hår?