• M G

två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????

Min mormor fick 3 tjejer o sen 1 pojke.
    Min moster fick 3 tjejer
    Min morbror fick 1 kille 1 tjej
    Min mamma fick 1 kille, 1 tjej, 1 kille
    Min farmor fick 2 killar o sen 2 tjejer
    Min faster fick 1 kille o 1 tjej
    Min farbror fick 1 kille, 1 tjej, 1 kille

Kan man uträkna nåt utav den statistiken?

Sen undrar jag en sak som jag hoppas ni andra kan svara på. Om man tror på dom har olika skrocken/sägnen så vad blir då sambons o mitt nästa barn?
    Han har en dotter sen tidigare förhållande.
    Nu väntar vi barn o ska ha en pojke.
    När jag var 16 gjorde jag en abort o har ingen aning om könet där.
    Vad får vi sen då?
    Om man utgår ifrån att det skulle vara hans spermier så borde ju vi ha väntat en tjej nu, men så är det ju inte.
    Skulle bli jätte glad om ni som har toerier ville komma med olika "förslag"

Kanske en Saga: Hur räknar man ut det där du skrev om? Vad är äl? Vill ju ha en av varje o vill verkligen att nästa baby blir tjej.

• M G

Ja, på sambons sida är det väldigt mkt killar. Bl.a så har sambon 2 bröder.
    Men han fick ju en dotter som första barn, o nu blir det en pojke, så hur går då det ihop?

Nu när jag räknade så ser jag ju att det är 12 tjejer "mot" 8 killar i min släkt, så statistiskt sett borde jag väl få en tjej sen? Ja, det är jätte skoj att gissa o fundera! Alla tester o skrock tydde på att jag skulle få en tjej nu. Ringetestet, ett test på internet, illamåendet, hjärtslagen osv.

Kanske en Saga: det låter lite intressant! Jag får väl lägga det på minnet o prova det vid nästa grav o se om det funegrar

• M G

pethra82: oj! Det var mkt att tänka på isf Men hur det hänger ihop med att det skulle bli tjej förstår jag inte; tex, hur kan ättika påverka? Att mannen duschar varmt innan? Hur kan kvinnans orgasm påverka det hela osv?
    "Problemet" är ju att jag kommer garanterat inte tänka på allt sånt sen om några år när det är aktuellt med en till. Tänk er själva om man ligger o myser o ska gör "det" men kommer på att; nej! du måste gå o duscha varmt först!

• M G

Pethra82: Om jag kommer ihåg så ska jag prova det nästa gång, om inte bara för sakens skull för att se om det fungerar
    Vi ska ju få enpojke nu o jag vill ha en av varje så det vore ju "bra" om nästa blev en flicka då
    Får skriva upp det där så jag har kvar den infon sen när det är aktuellt.

aprildelfin: Oj! 11 barn! Hon kan ju inte har gjort annat än ammat o varit gravid! Jag är imponerad över att hon orkade, men själv hade jag aldrig velat det. Hon har ju ett eget fotbollslag!... kan tänka mig att hon har fått hört sånna kommentarer några ggr redan

Men så har man ju en annan fundering: hur i allsina dar ska man kunna räkna ut när man har äl?

• M G

Pethra82: du kan verkligen det här
    Tack! Ska göra så sen så jag kan räkna ut nästan exakt äl. Och oskyddad behöver man ju inte gå, kondom finns ju, även fst det är trevligare utan

• M G

pethra82: jag kan mer det praktiska än det teoretiska *skojar* haha!

Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????