• pethra82

två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????

hej! jag läste för ett tag sedan att om man har två pojkar eller flickor så är risken/chansen 80% att även det tredje barnet blev av samma kön?? roligt att höra vad eran erfarenhet är av detta (själv eller bekant mm.)
    finns det någon statestik över detta?
    *nyfiken*

• Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????
  • Sofia Cronwall

Min mamma fick 3 flickor...
    Min svärmor fick 3pojkar, 1 flicka, 1 pojke.

• yaz

Mina bekanta hade tre pojkar och ville göra ett sista försök att få den lilla flickan!
    Men de blev trillingar!!!! POJKAR....

• MARIA99

Det där undrar jag med =) fast tvärtom.. Vi har 2 tjejer & undrar om 3:an oxå är det!

• sheeba

Min ena morbror har 3 killar
    Den andra har 1 kille 3 flickor, fast den ena inte från samma förhållande.
    Moster har först 3 pojkar 4 flicka.

Min mamma fick 2 flickor och det räckte för henne

• pethra82

haha herreguud.. trillingar på försök nr 4... helt otroligt=) nu har dom ju iallafall ett eget volleyboll lag med en avbytare *skratt*

• Tilia

Jag har läst en väldigt intressant teori: om det vid en kvinnas första graviditet är en pojke hon bär, bildas någon form av "antikroppar mot tjejer" - dvs hon kommer aldrig att kunna få flickebarn därefter. Bär hon däremot en tjej vid den allra första graviditeten förblir kroppen "neutral" och kan därefter föda barn av såväl det ena som det andra könet.

Jag tycker detta är jättespännande och har genom en högst ovetenskaplig studie i bekantskapskretsen kunnat konstatera att de allra flesta som som först fått en son bara har söner. De som först fått en dotter har ofta både småbröder och/eller -systrar. De som utgör undantag kanske varit gravida (med tjejer) och fått tidigt missfall, ibland utan att ens känna till det själva? Detta alltså innan deras första barn kom till världen..?!

• pethra82

det verkar ju stämma dethär... spännande o se=)

• chillie

Jag har tre tjejer och lär väl få ännu en tjej :)

Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????