Inlägg från: pethra82 |Visa alla inlägg
  • pethra82

två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????

hej! jag läste för ett tag sedan att om man har två pojkar eller flickor så är risken/chansen 80% att även det tredje barnet blev av samma kön?? roligt att höra vad eran erfarenhet är av detta (själv eller bekant mm.)
    finns det någon statestik över detta?
    *nyfiken*

• Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????
  • pethra82

haha herreguud.. trillingar på försök nr 4... helt otroligt=) nu har dom ju iallafall ett eget volleyboll lag med en avbytare *skratt*

• pethra82

det verkar ju stämma dethär... spännande o se=)

• pethra82

det verkar ju stämma dethär... spännande o se=)
    neej.. kom på att min sambos farbror faktiskt har två pojkar och tredje tös

det va nämnligen min sambos farmor som sa när jag väntade elliot (innan vi viste att han va en kille) att ni får pojke, pojke, flicka!! det vet jag.. spännande

• pethra82

Tilia: ja det kanske kan vara så.. men jag vet att det är många på min sambos sida som fått pojke, flicka, pojke och pojke, flicka, flicka.. alla kan väl inte fått mf som dom inte vetat om?

• pethra82

mimmipig: Jaa! skulle ju vara jätte roligt att läsa

• pethra82

ja.. roligt med flera teorier..
    fast vi väntar våran andra pojk nu och vi försökte 1 mån med elliot och med plutten i magen försökte vi i 4 mån.. likadant för min syster... båda på första försöket (har två pojkar oxå) så jag håller nog med mia att det kanske kan vara hur killen "killar" är.. min sambo säger att han bara har tjej spermier så jag är helt förstummad över att vi ska få en kille till *hehe*

• pethra82

ok..
    fast nu måste jag ju säga att jag faktiskt tvekar på att det är så.. (att det är 80% chans/risk att tredje blir samma kön)
    Finns ju faktiskt mer belägg för att det INTE är så än att det är så.... är så kass på att söka på nätet men vart gick ni hänn för att söka på såna här saker??
    scb??

• pethra82

Estrelle, det är ju så många andra i denna tråden som oxå har fakta om att det är 50/50.. tycker dock att jag känner alldeles för många par som fått en av varje för att det ska stämma att det bara skulle vara 20% chans att få det redan från andra barnet????

• pethra82

tack mimmipig!! kul o läsa lite

Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????