Inlägg från: pethra82 |Visa alla inlägg
  • pethra82

två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????

ja, dom säger ju att det föds fler pojkar än flickor men om det är totalt över världen så tror dom väl att det är för att det tyvärr är många par i asien som "väljer bort" flickorna..

hur som helst så verkar det ju inte vara så att det är någon markant större risk/chans att bara få det ena könet om man redan har två pojkar eller två flickor...

• pethra82

jo, hemskt men sannt.. läste det igår på scb.... pojkar är tydligen svagare... usch! kan inte tänka så när jag har en liten på g i maggen..

• pethra82

jag tror oxå det (att det är 50/50) eller jag väljer att tro det efter som jag skulle tycka att det va kul med en liten flicka på tredje försöket gillt..

just i din släkt M G så verkar det ju inte vara något direkt "mönster" så det kan nog bli hur som helst.... det är ju så spännande sånt här..

• pethra82

Ur senaste numret av Illustrerad Vetenskap:

Om du vill ha en flicka:

* Ha sex tre dagar innan äl
    * Fukta slidan med ättika innan samlag
    * Setill att mannan inte tränger in för djupt.
    * Ingen orgasm för kvinnan
    * Mannen ska få så många utlösningar som möjligt innan befruktiningstillfället.
    * Tag en varm dusch före samlaget (mannen)
    * Ät mycket kalk och magnesium t ex. drick rikligt med mjölk..
    * Undvik för mycket kaffe.

Kanske kan det fungera... !?

• pethra82

MG:
    haha, ja det är en del att tänka på.... '
    med ättika, dusch och orgasm mm har att göra med att flickspermier tål varmare miljöer men att pojkspermierna dör då (duschen) ättikan gör att det blir surare ph-värde och då trivs också flick permierna bättre än pojkspermierna....de där med orgasmen är nog mer kännt att om en kvinna får orgasm så hjälper de spermierna att komma till ägget och då "vinner" offtare pojkspermier pga att dom är snabbare medans flickpermier är uthålligare...

så summan av kademumman är nog att det säkert skulle fungera..."Illustrerad Vetenskap" är ju en seriös tidning.. men... orkar man konstla till det så och blir man gravid överhuvudtaget när man måste tänka så på det=)?

• pethra82

ja det måste jag oxå tro på... men sen tror jag (som ovan) att det går o påverka vilken spermie som kommer först.. med surhetsgraden hos tjejen, tidpunkt vid befruktning och mannens kost mm.

• pethra82

lillåslund: jo jag menar det.. tredje gången gillt *haha* det SKA gå....

• pethra82

bebis04: vad är det som du har hört tvärt om? att det blir pojke på äl eller att det är 80% chans att tredje barnet blir samma om man ´har två av samma kön sen tidigare? *hängde inte med*

Aprildelfin: nja, det är nog lite väl med åtta barn i mitt fall .. men måste vara väldigt ovanligt att man får 11 barn idag... kul att höra

• pethra82

MG: för att räkna ut din äl så får du nog gå "oskyddad" i någon/några månader och ta äl-test för att få det så exakt som möjligt.. när du får pos på äl testet så har du äl innom 36 timmar så helst ett dygn innan dess ska du haft mys.. hehe, ja det är inte lätt men får nog försöka ta något snitt ..... och sen chansa Du vet ju i alla falll att när äl-testet visar positivt så ska du inte ha mys på två dagar...

• pethra82

grattis andrés mamma!! men jag förstår inte alls varför just tredje barnet skulle bli lika och sedan inte fjärde igen?? har någn fått det förklarat varför?

• pethra82

MG tack ja, jag är påläst vad det gäller att göra barn *haha* något ska man ju vara bra på !!

• pethra82

Härligt att höra "Izabelle32" !
    Det har varit så väldigt många olika rön om detta med tredje barnet just.... men ju mer jag tänkte desto fler hittar jag som fått två pojkar och sedan en flicka eller två flickor och sedan en pojke....

Svar på tråden två pojkar= tredje oxå pojke (80%)????