Inlägg från: EuphoriaMamma |Visa alla inlägg
  • EuphoriaMamma

Lurad till att bli pappa

Riktigt fult gjort, men jag kan säga dig att du inte är ensam om att råka ut för detta. Min mans ex kastade pillren och meddelade inte honom, hon var då dessutom bara 18 och han 22. Han stannade trots allt och tog sitt ansvar och tacken för det var att hon var otrogen flera gånger om, givetvis tog det slut till sist.
    Nu betyder inte det att din tjej kommer uppföra sig likadant, men att lura till sig ett barn visar ju på att hon inte tänker på sig i denna situation. Orättvist mot ert ofödda barn också.
    Jag hoppas ni löser det, men ha i åtanke att det kan bli fler barn om hon vill, såvida du inte väljer kondom.
    Det är bara du som vet vad som är bäst för dig, men kräv gemensam vårdnad va barnet och vara så delaktig som möjligt om du väljer att dumpa kärringen.

Hoppas allt blir till det bästa för dig och barnet!

• EuphoriaMamma
    Tuffen skrev 2012-03-28 14:14:22 följande:
    Du kommer säkert att älska ditt barn när du ser honom/henne för första gången. Om du älskar din sambo är detta ingen katastrof. 
    Katastrofen ligger ju i att hon har lurat honom. Hade det skett som ren olycka hade det varit annorlunda på så sätt att han har förtroendet kvar för henne, något väldigt viktigt i en relation anser jag. Det är inte heller bästa sättet att bygga upp en familj på, börja med ett enormt svek.
  • EuphoriaMamma
    Johan 978 skrev 2012-03-28 14:35:53 följande:
    Jag har sagt till henne med all tydlighet att jag inte vill ha barn.
    Om hon hade lämnat mig tidigare för att hitta någon annan som vill ha barn med henne så hade det känts illa men det hade i alla fall varit ärligt.
    Ja eller så hade hon kunnat ställt ett ultimatum där du fått vara med och välja. Barn eller så är det slut. Jag tycker i vilket fall inte att argumentet "hon har väntat så länge" är en godtagbar ursäkt för lura till sig ett barn.
  • EuphoriaMamma

Jag vill däremot tillägga att jag förstår hennes frustation och längtan efter ett barn, det är verkligen jätte jobbigt. Jag och min man planerar för en tredje och även nu ville jag vara säker på att han också var helt med på noterna, jag vill inte ha ett barn eller fler om killen inte vill. Om det hade skett av ren olycka är jag däremot inte säker på att jag klarat av en abort.

• EuphoriaMamma
    Sweet life skrev 2012-03-28 14:48:57 följande:
    Absolut... Men du måste kunna förstå hennes frustration. Först säger du att du kan tänka dig barn, men inte nu. Sen säger du att du absolut inte vill ha barn... Hur skulle du ha det?

Jag lämnade min man efter 4 år av ständigt uppskjutande av familjebildande... Visst, vart gravid av misstag en gång som ledde till missfall som han var ganska nöjd över och gjorde klart och tydligt klart för mig att vi INTE skulle försöka igen... Efter sex månader begärde jag skilsmässa och han kunde absolut inte förstå varför och kallade mig både det ena och det andra....
    Jag har inte med det att göra men du skrev att du blev gravid av misstag och sedan att han har sagt att ni inte ska försöka igen. Om ni försökt kan det ju inte ha varit misstag?
    Hoppas du har träffat en man nu med samma önskemål om livet som du, barn berikar livet i mina ögon Glad
  • EuphoriaMamma

Johan, i vilken vecka är hon i ?

• EuphoriaMamma
    Sweet life skrev 2012-03-28 14:59:59 följande:
    Kondomen gick sönder, jag sa att ville han inte ta risken fick han åka och köpa ett dagenefter... Vilket han inte gjorde, men sen gick det ju som det gick... Jag sa efter missfallet att jag ville att vi skulle försöka bli gravida igen på en gång. Men han bara fnös åt mig och sa med barsk ton att det skulle vi INTE!

Ja, jag har träffat en man som jag nu väntar barn med. En liten hoppsan som blev till trots kopparspiral.. Så det är väl ödet..
    Roligt! Glad Grattis!
  • EuphoriaMamma
    Johan 978 skrev 2012-03-28 15:08:05 följande:
    ungefär vecka 6
    Då är risken för missfall fortfarande stor och händer det skulle jag dra direkt om jag var dig.
  • EuphoriaMamma

Lägg fram argumentet  "Tänk om det skulle finnas medel för att göra dig steril och jag har försett dig med det, påtvingad barnlöshet"

• EuphoriaMamma

Hon var ju ärlig som sa att hon lurat dig iaf Flört 

Svar på tråden Lurad till att bli pappa