Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Lurad till att bli pappa

Jag både förstår dig och din sambo.. Hade jag vart sambon hade jag lämnat dig för länge sen!!

Du skriver här att du inte vill ha barn, men du har inte sagt det till henne. Du har lurat henne, hon har lurat dig. Visst, de hon gjort kommer du få betala för hela livet. Men hade du sagt till henne att du inte vill ha barn, så hade hon kanske kunnat hitta nån annan...

• Sweet life
    Johan 978 skrev 2012-03-28 14:35:53 följande:
    Jag har sagt till henne med all tydlighet att jag inte vill ha barn.
    Om hon hade lämnat mig tidigare för att hitta någon annan som vill ha barn med henne så hade det känts illa men det hade i alla fall varit ärligt.
    "Jag har inte sagt att jag aldrig vill skaffa barn, men att jag inte vill ha det nu."

Du tycker inte att den här meningen kan ha gett din sambo hopp om att du vill ha barn?
  • Sweet life
    Johan 978 skrev 2012-03-28 14:46:30 följande:
    Jo kanske det, men ett nej är väl ett nej till han sagt något annat?
    Absolut... Men du måste kunna förstå hennes frustration. Först säger du att du kan tänka dig barn, men inte nu. Sen säger du att du absolut inte vill ha barn... Hur skulle du ha det?

Jag lämnade min man efter 4 år av ständigt uppskjutande av familjebildande... Visst, vart gravid av misstag en gång som ledde till missfall som han var ganska nöjd över och gjorde klart och tydligt klart för mig att vi INTE skulle försöka igen... Efter sex månader begärde jag skilsmässa och han kunde absolut inte förstå varför och kallade mig både det ena och det andra....
  • Sweet life
    EuphoriaMamma skrev 2012-03-28 14:53:35 följande:
    Jag har inte med det att göra men du skrev att du blev gravid av misstag och sedan att han har sagt att ni inte ska försöka igen. Om ni försökt kan det ju inte ha varit misstag?
    Hoppas du har träffat en man nu med samma önskemål om livet som du, barn berikar livet i mina ögon Glad
    Kondomen gick sönder, jag sa att ville han inte ta risken fick han åka och köpa ett dagenefter... Vilket han inte gjorde, men sen gick det ju som det gick... Jag sa efter missfallet att jag ville att vi skulle försöka bli gravida igen på en gång. Men han bara fnös åt mig och sa med barsk ton att det skulle vi INTE!

Ja, jag har träffat en man som jag nu väntar barn med. En liten hoppsan som blev till trots kopparspiral.. Så det är väl ödet..
  • Sweet life
    YummyMami skrev 2012-03-28 15:21:23 följande:
    Eller blåst! Skulle jag få för mig att grundlura någon person så hårt så skulle jag fasiken inte servera lögnen sen?! Jag skulle köra med "hoppsan hejsan, titta vad som hände?!"
    Haha eller hur! Vem fan är ärlig och säger en sån sak... Hål i huvudet!
Svar på tråden Lurad till att bli pappa