Inlägg från: c89 |Visa alla inlägg
  • c89

Lurad till att bli pappa

Johan 978 skrev 2012-03-28 15:12:33 följande:
    Vi är 30 och 31

Jag vet inte ännu hur jag ser på framtiden för mig själv och den blivande familjen. Är väl fortfarande chockad och sviken.
    Visst är det fel att hon lurat dig. Rejält och jag förstår om du väljer att lämna henne när hon brytit ditt förtroende. Men kvinnors fertilitet dalar ärligt talat snabbt efter 30 (även om alla lite äldre mammor här på FL gärna vill neka till det) så jag förstår henne att hon ville ha barn och du är ju uppenbarligen inte helt ärlig mot henne i hur du känner om barn heller.
  • c89
    Inima skrev 2012-03-28 16:14:53 följande:
    Då hade hon ju kunnat dumpa honom och leta reda på någon som vill ha barn. Man säger inte att man är skyddad eller skiter i att säga någonting öht om att hon skuttat med preventivmedel och därmed lastar på sin partner ett 18 årigt ansvar 24/7 365 dagar/år. 

Självklart är det så, men hur lätt är det för henne att lämna när han bara säger att han inte riktigt känner sig redo för barn? Det blir man väl aldrig egentligen utan det bara tvingas komma naturligt när man väl ska ha barn. Det är ju skillnad på att svara, "nja, inte barn än väl?" och att ärligt säga till sin väldigt barnlängtande tjej (sedan flera ÅR som TS skrev) att "jag älskar dig, men jag tror inte att jag någonsin kommer att vilja ha barn så om det är viktigt för dig så får du leta efter någon annan".
    YummyMami skrev 2012-03-28 16:17:35 följande:
    Han ansvarar inte för hennes fertilitet, hon kan tacka för sig och dra om han inte vill ha barn. Sen så ska mannen oxå vara glasklar i nivå "jag VILL ALDRIG NÅGONSN HA BARN" sen får han ju ändra sig senare om han så vill men det skall vara öppna kort för det är lika taskigt att snuva en kvinna på moderskapet av egoorsaker.
    Ja, det är ju det jag menar, men nu lät det i TS som att han aldrig sagt att han inte vill ha barn, vilket bara kommer fram här, utan att han bara sagt att han inte är redo/inte vill just nu osv och så är det väl många män som säger?! Det är inte helt lätt att bara hitta någon att skaffa barn med, det tar ju ett bra tag och det låter ju här som att hon velat ha barn i flera år, sedan en ålder då det fortfarande finns god chans att både träffa fel kille innan den rätta (som hon förhoppningsvis hade hittat om hon fått chansen) men att TS bara ljugit för henne eftersom att han faktiskt ALDRIG vill ha barn. Jag tycker det är RIKTIGT DÅLIGT att lura på någon ett barn, men när han inte ens är ärlig och säger att han inte vill så kanske hon ärligt talat inte fattade att han inte ville ha barn utan litade på och bara tänkte att han säkert skulle börja längta när de väl hamnade i situationen att ett barn är på väg?! Svinigt som sagt, men jävligt svinigt att i flera år undanhålla så här pass stor information om vad man står i en så här stor sak i livet också.
  • c89
    twain skrev 2012-03-28 23:47:17 följande:
    Till alla som skriver i tråden:

Tänker ni på vad ni gör nu? Någon gång runt oktober kommer det att komma ett litet liv till världen som inte har gjort något och bara förtjänar att älskas - helst av båda sina föräldrar.

Självklarheterna i tråden:
    Ts partner gjorde fel.  Ts behöver råd och stöttning för att kunna hantera situationen så som det passar honom. Bebisen blev till på ett olyckligt sätt Det finns en bebis
    De flesta här i tråden agerar arg mobb och hetsar om att han ska dumpa henne. Det är bara högafflarna som fattas. Tänker ni på att han är i affekt nu och att orden här kan göra stor skillnad? Inser ni att barnet är ett faktum och att han faktiskt skriver att han älskar henne?  

Johan: Jag har bara läst de sex första sidorna i tråden, så jag kan ha missat en del information från dig, men finns det någonstans dit du kan åka ett par dagar och bara tänka? En lugn plats? Jag hoppas att du kan samla tankarna och sedan prata med henne om hur du ser på förhållandet och er framtid, oavsett hur du väljer att göra. När du samlar tankarna, tänk så här: Jag vill inte ha barn, men om jag ville ha barn, hur skulle jag vilja ha det då? När du har den bilden framför dig kommer hela situationen framstå tydligare. Om du kommer på en lösning som skulle kännas bra för dig så lägg fram den och ställ krav. Du har rätt att få din vilja igenom på de punkter som är viktiga för dig. Om du bestämmer dig för att stanna, så stanna till 100 %. Med det menar jag att då får ni gå igenom dina villkor och när du fått igenom dem får du släppa det som varit, så att ni kan göra varandra lyckliga igen. 

Jag vet inte om det är någon tröst för dig just nu, men jag sa en gång i tiden att jag inte ville ha barn. Nu är jag mamma och det har förändrat mitt liv till det bättre på ett sätt som jag inte kunnat drömma om. Visst finns det dagar när man helst av allt vill gömma sig under täcket och somna om, men jag har aldrig haft så roligt i hela mitt liv som jag har nu och är väldigt glad över att jag ändrade åsikt. 
    Är det så lustigt när så många på FL också tycker det är helt okej med singelinseminering och att behandla barn som små dockor i experiment?!
Svar på tråden Lurad till att bli pappa