Inima skrev 2012-03-28 16:14:53 följande:
Då hade hon ju kunnat dumpa honom och leta reda på någon som vill ha barn. Man säger inte att man är skyddad eller skiter i att säga någonting öht om att hon skuttat med preventivmedel och därmed lastar på sin partner ett 18 årigt ansvar 24/7 365 dagar/år.
Självklart är det så, men hur lätt är det för henne att lämna när han bara säger att han inte riktigt känner sig redo för barn? Det blir man väl aldrig egentligen utan det bara tvingas komma naturligt när man väl ska ha barn. Det är ju skillnad på att svara, "nja, inte barn än väl?" och att ärligt säga till sin väldigt barnlängtande tjej (sedan flera ÅR som TS skrev) att "jag älskar dig, men jag tror inte att jag någonsin kommer att vilja ha barn så om det är viktigt för dig så får du leta efter någon annan".
YummyMami skrev 2012-03-28 16:17:35 följande:
Han ansvarar inte för hennes fertilitet, hon kan tacka för sig och dra om han inte vill ha barn. Sen så ska mannen oxå vara glasklar i nivå "jag VILL ALDRIG NÅGONSN HA BARN" sen får han ju ändra sig senare om han så vill men det skall vara öppna kort för det är lika taskigt att snuva en kvinna på moderskapet av egoorsaker.
Ja, det är ju det jag menar, men nu lät det i TS som att han aldrig sagt att han inte vill ha barn, vilket bara kommer fram här, utan att han bara sagt att han inte är redo/inte vill just nu osv och så är det väl många män som säger?! Det är inte helt lätt att bara hitta någon att skaffa barn med, det tar ju ett bra tag och det låter ju här som att hon velat ha barn i flera år, sedan en ålder då det fortfarande finns god chans att både träffa fel kille innan den rätta (som hon förhoppningsvis hade hittat om hon fått chansen) men att TS bara ljugit för henne eftersom att han faktiskt ALDRIG vill ha barn. Jag tycker det är RIKTIGT DÅLIGT att lura på någon ett barn, men när han inte ens är ärlig och säger att han inte vill så kanske hon ärligt talat inte fattade att han inte ville ha barn utan litade på och bara tänkte att han säkert skulle börja längta när de väl hamnade i situationen att ett barn är på väg?! Svinigt som sagt, men jävligt svinigt att i flera år undanhålla så här pass stor information om vad man står i en så här stor sak i livet också.