Inlägg från: YummyMami |Visa alla inlägg
  • YummyMami

Lurad till att bli pappa

Det är ju sant att förr eller senare kommer det bebisar om man stoppar in snorren MEN nu handlar det om lögn om skydd. Hade hon sagt att hon slutat med skydd? Om inte så lurade hon dig och det rejält. Ledsen men jag ger dig det klassiska svaret DUMPA! Varför ska du bilda familj när du inte vill, visst man kan bli med barn mot sin vilja men inte familj.

Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    Tuffen skrev 2012-03-28 14:14:22 följande:
    Du kommer säkert att älska ditt barn när du ser honom/henne för första gången. Om du älskar din sambo är detta ingen katastrof. 
    Men sambon har bedragit honom och det grovt, på ett sätt som kommer påverka hans liv för resten av livet, många gånger verkar det är helt ok att bli bedragen på detta sätt men jordens undergång ifall hon skulle ha knullat någon annan? Att bli bedragen, förd bakom ljuset är inte mycket man bygger vidare på i kärlek alla gånger. 

Ja, han kanske älskar det lilla livet sen när han ser denne, men samtidigt spermadonatorer brukar inte ha så mycket kärlek övers till sin avkomma. Det är inte barnets fel, men inte heller dennes fel som har blivit helt grundlurad.

Annat vore det om de va en ole dole olycka, men här är det en fråga om svek. 
  • YummyMami
    Johan 978 skrev 2012-03-28 14:35:53 följande:
    Jag har sagt till henne med all tydlighet att jag inte vill ha barn.
    Om hon hade lämnat mig tidigare för att hitta någon annan som vill ha barn med henne så hade det känts illa men det hade i alla fall varit ärligt.
    Bara och spola och säga, du fick säden var nöjd bitch!
  • YummyMami
    EuphoriaMamma skrev 2012-03-28 15:18:41 följande:
    Hon var ju ärlig som sa att hon lurat dig iaf Flört 
    Eller blåst! Skulle jag få för mig att grundlura någon person så hårt så skulle jag fasiken inte servera lögnen sen?! Jag skulle köra med "hoppsan hejsan, titta vad som hände?!"
  • YummyMami
    c89 skrev 2012-03-28 15:30:37 följande:
    Visst är det fel att hon lurat dig. Rejält och jag förstår om du väljer att lämna henne när hon brytit ditt förtroende. Men kvinnors fertilitet dalar ärligt talat snabbt efter 30 (även om alla lite äldre mammor här på FL gärna vill neka till det) så jag förstår henne att hon ville ha barn och du är ju uppenbarligen inte helt ärlig mot henne i hur du känner om barn heller.
    Han ansvarar inte för hennes fertilitet, hon kan tacka för sig och dra om han inte vill ha barn. Sen så ska mannen oxå vara glasklar i nivå "jag VILL ALDRIG NÅGONSN HA BARN" sen får han ju ändra sig senare om han så vill men det skall vara öppna kort för det är lika taskigt att snuva en kvinna på moderskapet av egoorsaker.
  • YummyMami
    Linda 28 skrev 2012-03-28 18:57:37 följande:
    har svårt att tänka mej att han överhuvudtaget skulle vilja ha den i henne igen när risken e stor att han blir lurad....
    Under de kommande 34 veckorna så lär det vara tämligen riskfritt i alla fall..
  • YummyMami
    Johan 978 skrev 2012-03-29 12:15:46 följande:
    Jag tror nog att jag på sikt kan ta till mig barnet och bli en bra förälder. Men det är inte det som är problemet. Problemet är vad min sambo gjort mot mig. Om man sen kallar det för otrohet, avtalsbrott eller vad som helst spelar kanske mindre roll
    Grundlurat i alla fall, det borde finnas lagar mot sånt egentligen. När man med flit luras på det viset. Olyckor händer men ren och skär ja.. vad kan det heta?? Sånt borde svida på något sätt mot personen gör det, visst det går inte att tvinga till abort men kanske mista vårdnaden? Få inga pengar när man skiljer sig men pappan skall få ha delad vårdnad ändå. Ja NÅGOT!
  • YummyMami
    Karroägget skrev 2012-03-29 12:49:16 följande:
    Alltså, jag tycker vissa av er bärare av det kvinnliga könet nedsätter er själv i en felaktig position när ni skriver att "en kvinna med tickande biologisk klocka kan göra dumma saker för att hon drivs av sin fortplantningsinstinkt" (inget ordagrant citat men när jag bläddrar genom tråden ser jag flera inlägg där det skrivs om att kvinnor på peaken av sin fertilitet kan göra dumma saker för att få en avkomma). Vi är väl för guds skull inga neandertalare? Vi finns kvar här på jorden för att vi både har drifter (javisst), instinkter (självklart) med framför allt sunt förnuft (viktigast). Och att vi kan kommunicera på intelligent nivå! Att skicka sig själv och sitt släkte miljontals år tillbaka i tiden för att försöka försvara ett felaktigt beteende av en kvinna som istället borde använda sig av vår avancerade förmåga att kommunicera är befängt och framför allt kränkande mot människosläktet!

Låter som en bra idé med familjeterapi, en utomstående person kan lättare vägleda er igenom en icke-destruktiv kommunikation så att ni kan komma fram till hur ni skall leva med varandra i framtiden. För hur det än går kommer ni alltid ha med varandra att göra eftersom du -även om det var mot din vilja- är en del av barnet hon väntar. Det är ingen som ska tvinga dig att stanna om du känner att det är omöjligt att lita på henne igen, dock är det bra för barnets skull att ni kan komma överens om hur allt skall fungera i framtiden.
    Man kan inte tvinga sig till tillit. Lycka till! 
    Men vi bär helt klart neadertalargener vilka kan göra sig påminda hos vissa ibland, inte alla men helt kalart hos vissa.
  • YummyMami
    Karroägget skrev 2012-03-29 12:56:24 följande:
    Jo men vi har ju också det sunda förnuftet där för att kunna motstå. Och genomtänkta "bakom-ryggen-fasoner" som TS:s sambo gjort kan man ju definitivt låta bli att göra. Där kan man inte skylla på neandertalargenen.
    Man vet aldrig man vet aldrig, men något är det som gör att vissa gör saker i sin önskans tecken som är helt uppåt väggarna fel mot andra människor.
  • YummyMami
    Mammas Thea skrev 2012-04-03 14:21:42 följande:
    Ja för då har jag bestämt att ja inte skyddar mig.. så vill jag vara 100 på att inte bli gravid så skyddar jag mig och det tycker jag man gör som kille med... Så enkelt är det...

Så du kör med kondom och annan preventil medel? Typ en för dig och en för din man?
  • YummyMami
    nevermind skrev 2012-04-06 09:36:10 följande:
    Hur går det TS?

Jag är nyfiken på varför hon överhuvudtaget berättade sanningen. Varför sa hon inte att det var en olycka?

Ja? Eller hur??? Varför rubba det i ansiktet?
  • YummyMami
    lillapyy skrev 2012-04-07 19:03:24 följande:
    TS problem är att han inte tagit ansvar att skydda sig själv. Lägg inte över ansvaret att flickvännen ska trycka i sig p-piller, "buhu det är ej skönt med kondom" är inte en rimlig orsak till att inte skydda sig.

Flickevännen dolde det att hon slutat, snarare 'buhu han vill inte ha barn så jag ska föra honom bakom ljuset'.
  • YummyMami
    Johan 978 skrev 2012-05-31 11:27:37 följande:
    Vill ni veta mer så får ni skicka ett PM
    Meen, vill du drunkna i frågor?
    Det de flesta tänker men ingen vågar säga www.nattstad.se/Älskade_Mamma
Svar på tråden Lurad till att bli pappa