Inlägg från: Krokimodell |Visa alla inlägg
  • Krokimodell

Lurad till att bli pappa

maaammaaa skrev 2012-03-28 18:31:40 följande:
    Mmmmmmmmm så där tänkte jag också en gång i min ungdom. Nu tänker jag vad är alternativet och bleknar hitta en fet flintig 45 åring som vill ha barn. Så jag förstår sambon. Visst det var väldigt oshysst. Den biologiska klockan kan göra en kvinna desperat. Barn blir en lycka liksom även barnbarn.
    Barn är inte en mänsklig rättighet.
    Say it loud. I am unable to say 'proud' and I am proud.
  • Krokimodell
    lillapyy skrev 2012-03-28 22:05:46 följande:
    Tycker att ALLA ska ta totalt ansvar för sina egna prevmedel. Såna här situationer verkar ju uppstå med jämna mellanrum och skulle lätt kunna minimeras om BÅDE han och hon tar ansvar för sin egen kropp. Hon skyddar sig med hormoner eller spiral och han skyddar sig samtidigt med kondom. Förstår inte hur män kan lägga ett så stort ansvar på sina flickvänner/fruar/ONS om de själva verkligen inte vill att barn ska bli till!!!!!
    Många kvinnor skulle nog bli sårade om den de delat flera år av sitt liv med, skulle säga att de tänker använda kondom då de inte litar på att tjejen tar sina piller.
  • Krokimodell
    Dr Mupp skrev 2012-03-30 11:58:15 följande:
    Ni är lika lögnaktiga båda två. Frågan är bara vad som är värst.

Du lurades på ett barn du inte ville ha, men du tänkte lura på henne en ofrivillig barnlöshet. 
    Han har sagt att han inte vill ha barn just nu. Han har aldrig lovat att han ska vilja det i framtiden. Han har säkert räknat med möjligheten att han kanske kommer att vilja det.
Svar på tråden Lurad till att bli pappa