Inlägg från: YummyMami |Visa alla inlägg
  • YummyMami

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Säg att du levde avskilt liv (eremit) med meditation under några år. Stämmer ju bra eller, liten yta och knappast översocial?

Jag ger bara cv för några år tillbaka inte ett livslång historia, och  speciellt då ifall jag har gjort ombildning. Har du utbildat om dig från vad du jobbade med förr och som inte är relevant till nutid, så kan du hoppa över tiden från 2005 helt. Säg att du har utbildat om dig och saknar något som helst vettigt att tillföra till detta arbete av gamla arbetslivserfarenheter.  

Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    Anonym skrev 2012-03-28 19:24:44 följande:
    Men gud, oavsett hur mycket misshandel man går igenom så lämnar man, man mördar inte. Då
    Nu gjorde hon det och har suttit av sin straff = inget att diskutera
  • YummyMami
    Ung Mamma 91 skrev 2012-03-30 07:20:35 följande:
    Man ska alltid vara ärlig i sådanna lägen.
    Jag berättar inte att jag har cancer när jag söker jobb och folk berättar inte att de är på smällen heller. Detta är något i det förflytna, hur länge ska man bli straffad för något gammalt?
  • YummyMami
    Bumblebeegirl skrev 2012-03-30 07:38:47 följande:
    Rättvist????? Du har ju haft ihjäl en människa!
    Just de, har haft = ska inte.
    Vidare så har hon avtjänat straff = det är förgånget och sonad
    Vidare går inte dråpen att dra paralleller med arbete = hon tog inte ihjäl en arbetskamrat eller chef 
  • YummyMami
    Bumblebeegirl skrev 2012-03-30 09:47:01 följande:
    En människa är ändå död och hon kommer för alltid att vara skyldig till det!
    och hon har tjänat av sin straff för detta brott. 
  • YummyMami
    Bumblebeegirl skrev 2012-03-30 09:48:23 följande:
    men nästa gång kanske hon råkar ha ihjäl just en arbetskamrat för att hon känner sej trängd.........
    små ofödda bebisar dör oxå, skulle jag få välja så skulle det vara mer ok att kniva ihjäl folk vilka misshandlar jämt och ständigt barn, kvinnor och män istället för att man tar bort ett oskyllidigt barn. Men vi är alla olika och ingen av oss har rätten att döma varken  henne som tog arbort  pga den är laglig och dräperskan som har tjänat sitt straff. 
  • YummyMami
    Bumblebeegirl skrev 2012-03-30 10:01:02 följande:
    Det är inte det som det handlar om. Det handlar om att folk här på FL försvarar någon som har dräpt en annan människa. Hon skulle ha tänkt INNAN hon gjorde som hon gjorde och nu får hon stå sitt kast, att kanske aldrig mer få ett arbete.
    Forumet är fullt av folk vilka dräper helt lagligt helt oskyldiga liv
  • YummyMami
    Bumblebeegirl skrev 2012-03-30 09:57:58 följande:
    Jodå, om du bara visste, men du glömde våldtäkter i ditt inlägg, annars var det komplett! Jag mördade inte för det, jag gick därifrån till slut.
    Jag har en väninna som blev våldtagen, hotad med kniv i flera timmar av sin ex. Idag 15 år senare så vågar hon inte fortfarande gå ut. Men hon gjorde ju rätt, hon försvarade inte sig! Hurra för henne, grattis för henne, hon är en bra människa!! Hon förtjänar jobb! Men kråksången är den att hon kan inte, hon är sönder och det fullkomligt. Ska du klanka ner på henne för det nu då? För hon fixade inte bli normal efter det. Du verkar ju ha kunnat det, men inte hon. 
  • YummyMami
    maaammaaa skrev 2012-03-30 10:20:28 följande:
    Klokast vore ju att kontakta polis vid första gången du blev misshandlad. Lämna honom och flytta till hemlig ort. Var TS för rädd att göra det? Tänkte hon inte att misshandeln kan fortsätta? Undras hur TS skulle råda en misshandlad kvinna eller misshandlat barn. Nu vet vi ju inte vilken tjänst hon söker. Soc kan ju bedöma att barnen har det bra med en misshandlande förälder så ifall TS hade barn skulle det bli kris.
    Ja, inte lär hon ge rådet att köra in kniven i mansjävelen i alla fall
    Hon kanske har bearbetat bra  och inte skulle hamna i sådan karusell igen MEN hon skulle kanske även kunna se när en misshandlad kvinna är ute på hal is och kunna fånga in henne innan antingen att hon är död eller han är död. 
  • YummyMami
    Anonym (Va?) skrev 2012-03-30 11:25:35 följande:
    Hej, kl 13 ska intervjun börja... jag är supernervös......

Tjänsten är på barn och familjegruppen......

Håller tumme!!!
  • YummyMami
    Anonym skrev 2012-03-30 14:43:42 följande:
    Måhända, men hon är fortfarnde dömd för dråp. Det ÄR skillnad.
    Dråp är en handling där motståndaren mister livet och detta har ofta förmildrade omständinghter kring sig så som misshandel, ts blev inte dömd för mord utan just precis dråp och inget annat. 
  • YummyMami
    Gaytjej skrev 2012-03-30 15:11:36 följande:
    Har nog aldrig sett en så stor samling av dömande människor förut på ett o samma ställe! Fascinerande - och skrämmande.

Vi vet ju egentligen ingenting - och kan inte hålla på att jämföra med vad vi själva skulle ha gjort i motsvarande situation, eftersom ingen av oss (hur dåliga förhållanden några av er än har varit i) har befunnit oss i exakt den situationen TS befann sig i.

Och oavsett så har hon fått och avtjänat ett straff!

Hoppas chefen låter rätt man/kvinna få jobbet.
    Men seriöst!! Förvånad DU är i familjeliv fatta nuuuu FAAAMILJELIIIIIV!! Här hänger alla dessa fina präktiga damer och inget annat!
  • YummyMami
    Ebba Caroline skrev 2012-03-30 15:14:27 följande:
    I ts fall så handlade nog om att rädda sitt eget liv. Självförsvar, hört talas om det?!
    Men gudars....
    Dör den man beskyddar sig mot det vill säga utövar självförsvar så heter det dråp, på grund av den enkla anledningen personen dog.
  • YummyMami
    Ebba Caroline skrev 2012-03-30 15:23:56 följande:
    Nej, det är lite fel. Självförsvar kan även innebära att någon dör. Om man blir dömp för dråp beror på hur brottet gick till. Eftersom ts stack kniven i ryggen så blev det åtal för dråp. Hade hon inte stuckit i ryggen är det inte alls säkert att ts hade blivi dömd.
    Och varför stack hon den i ryggen? Vet vi? Kanske han vände sig om precis i en rörelse som gjorde att den hamnade där eller vände sig om för att komma tillbaka med tillhygge eller vände han om för att gå på något barn eller husdjir? Vi vet inte. Skulle mannen ha legat och sovit och hon kom med kniven och stack den i ryggen då kan jag förstå din upprördhet. 
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!