Nu är jag tillbaka, intervjun gick jättebra enligt mig
Jag träffade chefen samt en medarbetare från gruppen som ställde en massa frågor.. och givetvis kom frågan jag fasat för.... vad jag hade gjort under de åren som var borta i mitt CV...
Jag sa: jag hade levt ett liv med svår fysisk och psykisk misshandel från min sambo som eskalerade och slutade med att jag var tvungen att använda våld som försvar... som innebar att min sambo avled. Jag blev dömd och ahr avtjänat mitt straff.... jag ångrar inte min handling för den var nödvändig i det läget... jag önskar däremot att jag ahde haft samma styrka i mig själv som jag har idag, för då hade utgången blivit helt annorlunda...
De frågade en hel del kring detta och jag svarade så bra jag kunde....
De sa att jag var den sista av 4 st som de intervjuat och de ska höra av sig till veckan om hur de hade bestämmt...
Jag frågade: har min historia gjort att ni redan nu har avpolletterat mig, var ärlig så jag vet om jag ska vara spänd på ert svar eller om jag kan hoppas.
Chefen sa: visst är det en tuff historia du har, men det är länge sedan och du har visat med dina svar att du har bearbetat det bra... så det är inget du behöver vara orolig för..vi uppskattar att du varit ärlig och vi ska ringa dina referenser och vi hör av oss senast onsdag.
Det kändes jättebra