Inlägg från: Nickipicki |Visa alla inlägg
  • Nickipicki

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Anonym skrev 2012-03-28 19:29:07 följande:
    Det är det jag har. Och man har en spärr. Hade du åkt dit för självförsvar hade jag förstått...men inte dråp.
    Jag tycker inte att man kan säga så. Rädsla, desperation, ilska och psykisk press på alla sätt och vis kan nog få en person att begå dråp. Hon kanske visste att han aldrig skulle låta henne komma där ifrån levandes 
  • Nickipicki
    NadiaMi skrev 2012-03-28 19:39:56 följande:
    Om du ska jobba som socionom kan det vara en fördel att du har erfarenhet av svåra situationer.
    Du behöver ju inte gå in på detaljer men berätta eventuellt om misshandelsförhållandet som tog slut i samband med början på detdär glappet och att du sedan dess har fått jobba mycket med dig själv, tack vare det som hände har kommit till mer insikt, valt utbildningen till socionom och nu vill få chansen att hjälpa andra som du skulle ha behövt bli hjälpt när det begav sig, så det kanske hade kunnat sluta bättre än det gjorde.

Sedan ska väl en anställningsintervju inte gå in på djupet om vem du är som person, vad du har gjort tidigare i livet redan innan du fann den inriktning som förde dig till jobbet mm utan där känns det som att de skulle kunna gå vidare till något annat ämne.
    Eller att du själv skulle kunna säga "Men detdär handlar ju om den jag var förr, innan jag hittade utbildningen till socionom och slutligen kom hit." för att flytta fokus tillbaka till nuet.
  • Nickipicki
    maaammaaa skrev 2012-03-28 19:49:14 följande:
    Hmmmm vissa verkar ju vilja ha livet ur vidriga socialarbetare och socialdirektörer. Kanske du borde klanta till det där. De borde ta hissen en våning ner.
    Ursäkta??
  • Nickipicki
    maaammaaa skrev 2012-03-28 19:54:42 följande:
    Soc kan konsten att psykiskt bryta ner en person.
    Och för att en person mår dåligt i kontakten med socialtjänsten, så förtjänar socialsekreteraren som har kontakt med denna person-. att bli dödad? 
  • Nickipicki
    maaammaaa skrev 2012-03-28 19:57:08 följande:
    Straffad för barnarov och mened iallafall.
    Håll dina egna analyser av dina problem med socialförvaltningen utanför detta, känns bara onyanserat och långsökt. Det är ganska allvarliga anklagelser, som jag tycker kräver rätt mycket förklaring från BÅDA sidorna- innan dina argument ens är värda att lyssna till.

• Nickipicki
    Anonym skrev 2012-03-28 19:57:57 följande:
    Jag tolkar det som att om ts blev provocerad tillräckligt att döda sin partner, så kanske hon skulle bli det efter några år på jobbet också?

Det kan man aldrig veta innan. Jag tycker man ska vara ärliga med såna här saker. Risken finns att man ändå får lämna in utdrag ur brottsregistret och då syns det ju ändå, så varför ljuga. Det är som det är, inget som ts kan ändra på nu.
    Nu var det inte så skribenten menade, men visst kan man ha tiolkat det så också. Jag kan tycka att det är ganska taskigt att tänka att TS är kapabel at mörda en person pga frustration-. när TS faktiskt delat med sig av en del av sin historia som jag kan tycka är av en helt annan kaliber än irritation på kollegerna. 
  • Nickipicki

Önskar dig verkligen all lycka till! Jag är socialsekreterare och skulle inte på något sätt anse dig vara olämplig att vara medmänniska (SOM VI ÄR PÅ SOCIALTJÄNSTEN) för att du räddat livet på dig själv och tagit dig ur det helvete du verkar ha levt i. 

Du har sonat ditt brott och tagit dig tillbaka till livet- det förtjänar alla.  

• Nickipicki

Oj så härligt att intervjun gick så bra för dig! Skönt att du fick så gott bemötande :)

• Nickipicki
    Bumblebeegirl skrev 2012-03-31 06:57:38 följande:
    TS, du kommer aldrig få det där jobbet, bara så du vet. Och tur är väl det. Inte fan vill dom ha att göra med dej som har stuckit en kniv i en annan människa, det förstår du väl själv. Dom kommer ringa dej och tacka för visat intresse bla bla bla och så var det bra med det. Du kommer aldrig få ett arbete pga det du gjort, men det hoppas jag du förstår själv!
    Nu förstår jag inte någonting, hur kan DU döma TS som inte vet mer än oss andra, och som knappast vet hur det är att leva i en relation där man misshandlas och är livrädd dagligen, där det enda man tror man kan göra är at döda personen. Att leva i sådan rädsla och isolation klarar INGEN, oavsett hur stark och förnuftig man är som person. Du skall bara ta och leta fram den gnutta empati och förståelse du har i dig och vara snäll. 
  • Nickipicki
    Anonym skrev 2012-03-31 12:27:01 följande:
    Eller så är "Sarah84" realist? Det är rätt kärvt på arbetsmarknaden idag och en person som suttit inne för dråp i flera år borde faktiskt (tyvärr) ligga illa till att få jobb. Men det kan ju tänkas att TS är på rätt ställe vid rätt tillfälle och kommunen där bestämt sig för att ge kriminella en ny chans. Då är TS bara att gratulera!!
    Vad är det som säger att TS är mindre förtjänt av ett arbete? Vem avgör det? Inte du eller någon annan här. 
  • Nickipicki
    Anonym (Va?) skrev 2012-04-02 17:26:27 följande:
    JIPPIE!!!!!!!!!!  {#emotions_dlg.flower}

Arbetsgivaren ringde för en timme sen och sa att man valt en annan sökande till tjänsten som jag sökt till MEN de erbjöd mig ett annat jobb på annan avdelning med 6 månaders provanställning.... Självklart vill jag ha det, det är ju jobb som socionom och de tror på mig!!!!!!!!!! Jag börjar nästa måndag

GladJAG ÄR ÖVERLYCKLIG!!!!Skrattande   

Tack till er alla som hoppats på mig, jag önskar er all lycka i livet!  
    Åh så härligt!! De vill verkligen ha dig!! Stooort grattis!!
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!