Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!
Anonym (Va?) skrev 2012-03-28 19:19:00 följande:
Dråpet var jag som stack kniven i min sambo när han misshandlade mig..... efter 5 års fysisk och psykisk misshandel så fick jag nog....
Eftersom jag stack den i ryggen på honom sa åklagaren att det var uppsåtligt..... jag var nykter och drogfri....
Jag har varit i ett sådant förhållande, och jag vet att man till slut kan bli ganska störd själv efter allt man får utstå. Jag har aldrig dödat någon men jag blev ganska våldsam själv (men endast mot honom) efter att ha behandlats illa under lång tid. Nu vet jag inte om du gjorde detta i stundens hetta, om det var menat som självförsvar eller om det var mer planerat, det har hänt. Alla har en gräns för vad vårt psyke klarar av innan det slår slint för oss.
Jag vet inte om chefen skulle förstå om du berättade. Jag är själv socionom, och trodde att "alla" socionomer skulle vara så förstående osv, men det visade sig att det var väldigt många som dömde kvinnor som varit i misshandelsrelationer. Då har de heller inte förståelse för vad du gjort. Jag hade inte berättat. Du har chansen att få en nystart nu. Ta den.