• ForReal

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Anonym skrev 2012-03-28 21:05:20 följande:
    men sånt går ju att kolla upp och blir man upptäckt som en lögnare så får man ju absolut inget jobb.

Tycker det bästa är att vara ärlig. Sen är det väl inte säkert att man får jobbet för det.
    Dråp är ju en allvarlig förseelse. Jag jobbar själv som enhetschef inom hemtjänsten och jag skulle inte asntälla en som setat i fängelse för dråp, jag anser att det säger något om ens karaktär även om man kan ändras och allt det där, dråp är iaf en allvarlig förseelse och jag skulle inte känna mig trygg med att ha en fd fängelsekund inom hemtjänsten iaf.
    Härligt med en enhetschef som kan dra alla över en kam utan att ens träffa personer. Men iofs, det känner jag såväl igen från min tid som personlig assistent så det är inga nyheter. Jag är ganska säker på att du har en del fd. fängelsekunder som du så fint kallar dem i din "stab" av anställda som du inte vet om. Tråkigt med en så dålig attityd.
  • ForReal
    Anonym (Svårt att fatta!) skrev 2012-03-28 21:11:42 följande:
    Men de betyder ju att man nästan dödat nån.
    Va? Nej man har dödat någon, men inte överlagt eller så var det indirekt, finns väl lite olika krav på just dråp. Nu förstår jag att du har svårt att fatta :)
  • ForReal
    Anonym (Va?) skrev 2012-03-28 18:58:02 följande:
    Hur ska jag göra??

Jag har sökt ett jobb som jag gärna vill ha.... jag är nu kallad på intervju nästa vecka.....superkul.... Jobbet är som socialsekreterare och jag är utbildad socionom... har dock aldrig jobbat som det, fick examen 2009... har haft ströjobb här o där sedan dess... samt småkurser via AF....

MEN

Jag satt inne för dråp under åren 1999-2005....och har därför ett stort hål i mitt CV som de garanterat kommer att fråga om...

VAD SKA JAG SÄGA??

Sanningen eller ska jag ljuga och säga att jag ex varit utomlands? Vad tycker du?         
    Jag tycker med den info du gett inte att det finns någon anledning alls att berätta det. Det har inget med din tjänst att göra. Men du bör väl ha en rimlig förklaring till ditt uppehåll i CV:t, en vit lögn. Lycka till!
  • ForReal

Till syvende och sist kommer du också känna på intervjun om det är läge att berätta eller om det verkar vara lika bra att inte göra det. Men frågar de inget så tycker jag verkligen inte att det är någon poäng att berätta. Jag skrev tidigare att jag inte tycker du behöver berätta, men om du ska gå och må dåligt för att du inte gjort det är det heller inte bra.

Jag känner någon som jobbat inom samma sektor som suttit inne flertalet gånger och som ej berättade, för de frågade inte. Det var ingen hemlighet men om ingen undrar så är det ju ingen idé att "Jo du förresten...". Kanske visste de men struntade till och med i det, vad vet jag. Lycka till!

• ForReal
    Anonym (Va?) skrev 2012-04-02 17:26:27 följande:
    JIPPIE!!!!!!!!!!  {#emotions_dlg.flower}

Arbetsgivaren ringde för en timme sen och sa att man valt en annan sökande till tjänsten som jag sökt till MEN de erbjöd mig ett annat jobb på annan avdelning med 6 månaders provanställning.... Självklart vill jag ha det, det är ju jobb som socionom och de tror på mig!!!!!!!!!! Jag börjar nästa måndag

GladJAG ÄR ÖVERLYCKLIG!!!!Skrattande   

Tack till er alla som hoppats på mig, jag önskar er all lycka i livet!  
    WOW fy fasen vad glad jag blev nu! GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower}
  • ForReal
    Anonym (Jösses) skrev 2012-04-04 14:28:50 följande:
    Självklart ska även en dömd pedofil få jobba med vad han/hon vill efter avtjänat straff....
    Säga på en intervju att han inte kunde låta bli att antasta eftersom han/hon varit ett offer själv*snyft*, men nu är han fit for fight igen. 
    Alla måste ju få en chans....

Not  

WOW så tufft det är att vara anonym och hacka på andra som lyckats vända sitt liv, verkligen.

Not.

Hur kan du vara så genomelak? Du kanske skulle vilja vara den förste anonyme på Fl som vågar ta tillbaka din sjuka jämförelse och be om ursäkt, samt säga grattis? Men det är väl för mycket begärt.

Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!