Inlägg från: Anonym (hupp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hupp)

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

milizza skrev 2012-03-29 09:58:51 följande:
    Något stämmer inte!!!!!!!! I sverige får man sitta en 2/3 del av sitt straff. Du satt i fängelse i 6 år. Vilket betyder att du fick ett straff på cirkus 11 år. Vilket man inte kan få under någon omständighet för självförsvar!!!

och självklart ser din arbetsgivare att du suttit inne för mord / dråp!!!!!!!

Vadå du bor i en annan stad nu? Spelar ingen roll vart du flyttar dom kan kolla upp dej lika bra.

Och en socialsekreterare borde kollas upp hårt tycker jag,      

Hur kan du få det till att tre gånger tre blir elva?
  • Anonym (hupp)
    Argo skrev 2012-03-29 10:49:27 följande:

Näst efter TS själv och den dödade mannen är det domstolen som har bäst koll på detta och de har gjort sin bedömning. Att okända signaturer  spekulerar och efterhandskonstruerar i en tråd är rätt ointressant. Faktiskt.

Alldeles oavsett vad TS gjort och vilken dom hon fick anser jag att TS har en moralisk skyldighet att ge ARBETSGIVAREN möjligheten att göra ett så välinformerat val den bara kan. Det är mycket fokus på TS och hennes rättigheter här – vad sägs om att titta på det utifrån arbetsgivarens situation?

Ja inte tänker då jag tala om för arbetsgivare att jag rökt på några gånger och jobbat som eskort. Man har ingen moralsisk skyldighjet att fläka ut sitt liv bara för att få en anställning.
  • Anonym (hupp)
    Argo skrev 2012-03-29 12:19:13 följande:
    Det finns givetvis gradskillnader och skillnader beroende på vilket arbete du söker.

Til att börja med är det inte olagligt att hora i Sverige så det är en ren moralfråga. Att du har knarkat några gånger är för de flesta än mindre grej än att du har huggit ihäl någon.

En person som ska jobba som socialsekreterare ...

... ja, det känns som relvant information för en arbetsgivare att du har dödat en person. I alla fall gissar jag att arbetsgivaren kommer att tycka det när det kommer fram bakvägen o inte annat.

Det är inte heller olagligt att sitta i fängelse. Så allt är ju en fråga om moral. 
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!