-
med kost och logi betalt alltså!!Anonym skrev 2012-03-30 14:15:13 följande:??? Tänk om vi som bara gjort oss skyldiga till att ha fyllt 50 skulle ha den möjligheten!!!
-
Ja fast man har rätt många val INNAN man tar kniven och hugger. Kan tänka mig att 98% av alla kvinnor ALDRIG skulle kunna sticka kniven ens i den mest vidriga gris! Kanske 99%!Ebba Caroline skrev 2012-03-30 14:15:22 följande:Det är stor skillnad på att känna sig trängd av en arbetskamrat som att bli misshandlad dagligen av en pojkvän.
-
med betald kost och logi! Och vem betalar för kurslitteraturen som kostar skjortan?Ebba Caroline skrev 2012-03-30 14:17:37 följande:Även 50åringar har rätt att läsa och ta examen.. Så jag förstår itne alls vad du menar?
-
Ja men det är en himmelsvid skillnad på att ge aset en snyting och att döda honom!!! Ingen klandrar någon som gett ett svin en blåtira men att döda.........! Det sitter väääldigt långt inne för de flesta.Ebba Caroline skrev 2012-03-30 14:23:04 följande:Du vet verkligen inte vad du pratar om. Har du levt i ett förhållande där du dagligen blir misshandlad (fysisk och psykiskt), nedtrygt och kanske våldtagen?
Det har nämlinge ja och jag förstår precis vad ts gick igenom och varför hon drog kniven. Det är svårt att ta sig ur ett sådan förhållande. Det är inte bara att polisanmäla och dra som många verkar tro.
TS hade lika gärna kunnat vara jag. Nu hade jag inte ihäl mitt ex men gav han en rejälv snuting som resulterade i fotboja i några veckor för min del. Och nu är jag snart klar sjuksköterska och ser inget hinnder att kunna jobba som det. Har redan jobb och de vet vad jag gjort. -
Några här verkar glömma att hon är dömd för Dråp, inte självförsvar eller vållande till annans död. Stor skillnad.
-
Ja det kanske känns så....men föreställ dig att du står där med kniven och kan hugga och döda!!! Det är ett gigantiskt steg att ta.......Ebba Caroline skrev 2012-03-30 14:27:01 följande:hade jag inte gett han en snuting då så hade jag med all säkerhet haft ihjäl han ett tag senare.
-
Ja som arbetslös i Sverige idag känner man sig så trängd så det verkar nästan lockande faktiskt..........Jag får se hur jag gör. (Men mord/dråp blir det inte)Ebba Caroline skrev 2012-03-30 14:24:27 följande:Om du så gärna vill studera med betald kost och llogi så får du väl göra ett brott och hamna i fängelse?!
Utifrpn ts så verkar hon itne läst till socionom i fängelset. -
Kul för dig om det går bra, men du har fått din historia att framstå som du handlade i självförsvar och det är du inte dömd för, du är dömd för dråp.Anonym (Va?) skrev 2012-03-30 14:36:56 följande:
Nu är jag tillbaka, intervjun gick jättebra enligt mig
Jag träffade chefen samt en medarbetare från gruppen som ställde en massa frågor.. och givetvis kom frågan jag fasat för.... vad jag hade gjort under de åren som var borta i mitt CV...
Jag sa: jag hade levt ett liv med svår fysisk och psykisk misshandel från min sambo som eskalerade och slutade med att jag var tvungen att använda våld som försvar... som innebar att min sambo avled. Jag blev dömd och ahr avtjänat mitt straff.... jag ångrar inte min handling för den var nödvändig i det läget... jag önskar däremot att jag ahde haft samma styrka i mig själv som jag har idag, för då hade utgången blivit helt annorlunda...
De frågade en hel del kring detta och jag svarade så bra jag kunde....
De sa att jag var den sista av 4 st som de intervjuat och de ska höra av sig till veckan om hur de hade bestämmt...
Jag frågade: har min historia gjort att ni redan nu har avpolletterat mig, var ärlig så jag vet om jag ska vara spänd på ert svar eller om jag kan hoppas.
Chefen sa: visst är det en tuff historia du har, men det är länge sedan och du har visat med dina svar att du har bearbetat det bra... så det är inget du behöver vara orolig för..vi uppskattar att du varit ärlig och vi ska ringa dina referenser och vi hör av oss senast onsdag.
Det kändes jättebra
-
Fy faan att få ett jobb!! Vilken jävla dröm. Blir så avundsjuk. Å varför är jag så jävla rättskaffens och mesig hela tiden!!
-
Ebba Caroline skrev 2012-03-30 14:41:23 följande:
Hon handlade i självförsvar...
Måhända, men hon är fortfarnde dömd för dråp. Det ÄR skillnad.