• Anonym

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Anonym skrev 2012-03-28 19:24:44 följande:
    Men gud, oavsett hur mycket misshandel man går igenom så lämnar man, man mördar inte. Då
    Nu var det inte mord det handlar om, utan dråp.

TS, jag har inga direkta tips men jag vill i alla fall säga att jag förstår att du sitter i en besvärlig situation, och jag önskar dig lycka till! 
  • Anonym
    Ms H skrev 2012-03-28 19:41:19 följande:
    Var ärlig, skippa möjligen det där med i ryggen, och säg att du avtjänat ditt straff och att människor är värda att få göra rätt för sig resten av livet och att du nu vill arbeta med att hjälpa andra människor i utsatta situationer, typ.

Lite lustigt att du nämner att människor är värda en andra chans, att få göra rätt för sig. Sambon hon mördade fick ingen andra chans eller nån chans att göra rätt för sig.

Och med det sagt vill jag också tillägga att det finns inget försvar till att misshandla nån, men det finns då fan inget försvar till att mörda nån annan heller.  
  • Anonym
    Mrs N skrev 2012-03-28 20:58:10 följande:
    Tycker inte det är relevant att du suttit inne. Dra en nödlögn och säg att var arbetslös eller borta från arbetsmarknaden av privata skäl.
    men sånt går ju att kolla upp och blir man upptäckt som en lögnare så får man ju absolut inget jobb.

Tycker det bästa är att vara ärlig. Sen är det väl inte säkert att man får jobbet för det.
    Dråp är ju en allvarlig förseelse. Jag jobbar själv som enhetschef inom hemtjänsten och jag skulle inte asntälla en som setat i fängelse för dråp, jag anser att det säger något om ens karaktär även om man kan ändras och allt det där, dråp är iaf en allvarlig förseelse och jag skulle inte känna mig trygg med att ha en fd fängelsekund inom hemtjänsten iaf.
  • Anonym
    Anonym (Svårt att fatta!) skrev 2012-03-28 21:01:16 följande:

Men gud, ingen är mördad! Det är dråp! Vet du ens vad det innebär???
    Är du dum eller? Personen är död på grund av henne, kalla det vad du vill. Det hon gjorde var INTE självförsvar för då hade hon inte suttit inne för DRÅP.
  • Anonym

Troligen kommer de att be om ett utdrag ur belastningsregistret ändå. Så var ärlig. Det tycker jag du ska vara oavsett. Jag rekryterar själv mycket personal och jag hade ALDRIG förlåtit en lögn. Ska vi kunna ha en "relation" som jag tycker man har som arbetsgivare/arbetstagare, så ska full ärlighet råda. De gäller givetvis åt båda hållen.

• Anonym
    Anonym (Svårt att fatta!) skrev 2012-03-28 21:11:42 följande:

Men de betyder ju att man nästan dödat nån.
    Va?!

Tror du dråp är att NÄSTAN döda nån?? 
  • Anonym

anonym "svårt att fatta" fattar du nu :-P ?

• Anonym
    Anonym (Va?) skrev 2012-03-28 22:04:45 följande:
    Som sagt så vet jag inte vad jag ska göra... jag ska verkligen fundera.. tack för alla era tankar...

Men OM jag väljer att ljuga en vit lögn och de senare upptäcker det.. kan jag bli uppsagd då eller kanske rent av anmäld till polis?

Jag har aldrig gjort något kriminellt före eller efter denna händelse....   

Klart dom inte kan göra dig nåt, dom kan inte säga upp dig för det eller anmäla. Du har suttit av ditt straff. Men stämningen på ditt jobb kan ju bli lite stelt och konstigt om du har otur, om dom får reda på det menar jag.

Men för ditt eget måendes skull så tycker jag att du ska vara ärlig, då slipper du gå runt och vara nervös att det ska komma fram. 
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!