Du som jobbat som kriminalvårdare (kvinna) Sem vik!
Är det på anstalt eller häkte du ska jobba? Och är det för män eller kvinnor :) ?
Är det på anstalt eller häkte du ska jobba? Och är det för män eller kvinnor :) ?
Det finns inga anstalter med både män och kvinnor så då är det bara män :)
Jag har inte jobbat som kriminalvårdare men jag har där emot suttit på en anstalt (dock kvinnoanstalt) ganska länge och delar gärna mina synpunkter. Pratade mycket med kriminalvårdarna också så man lär sig ju en del :)
Man ska nog tycka om sitt jobb om man arbetar som kriminalvårdare för sura KV är inte att föredra för de intagna. Annars, var dig själv bara och lyssna på de intagna (inom vissa gränser såklart).
Beror ju också på vilken säkerhetsklass du ska arbeta på och vad för "sorts" intagna där är men jag satt på Hinseberg och det är C-klass. Det strängaste för kvinnor med andra ord. För oss var det viktigt att man kunde skämta med personalen precis som det var viktigt att de kunde skämta tillbaka med oss.
Sommarvikarier är dessutom att föredra för intagna ska du veta. Kul att äntligen få se lite nytt folk och inte bara alla gamla godingar. Jag säger Go for it!
Hade jag aldrig suttit inne själv så hade jag lätt arbetat som kriminalvårdare :)