• kvalster

Bok tips sökes......gärna om verklighetsbaserade händelser

Hej
    Jag vill jätte gärna ha tips på bra böcker som är tagna ur verkligheten

Gärna sådan böcker som liknar böckerna Lisa Marklund skrivit dem har jag läst allihopa och dem är ju så bra.....

Finns de någon som har några bra tips

• Svar på tråden Bok tips sökes......gärna om verklighetsbaserade händelser
  • Lee76

Läs Tory Hayden, vet inte exakt hur hon stavar det, men hon skriver jättebra sanna böcker.

• kozzan

"ondskan" och "pojken som kallades det" är bra. "bakom stängda dörrar" är oxå fruktansvärt bra, dock väldigt hemsk grät igenom boken... är mitt i packning inför flytt så ja kan inte vilka som skrivit böckerna. dave peltzer har skrivit pojken som kallades det och imre nånting tror jag skrev ondskan...

• pruppa

jerzi enhorn (eller nåt sånt) har skrivit en underbar bok om sitt liv som jude under andravärldskriget

• xMALINx

Torey Hayden är suuuper bra!! Om man inte mår allt för dåligt av barn som far illa!

Annars har jag precis läst ut Pigge Werkelin´s bok om hur det var efter tsunamin!
    Hade jättesvårt att lägga ner den! REKOMENDERAS!!!

Andra bra är:
    Denise Rudberg (eller Rudborg)
    Nora Roberts
    Virginia Andrews
    Mankell

• Bijouu

Annika Östbergs biografi, den heter sorgfågel om jag minns rätt. kanonbra. Även rekommenderar jag boken ANHÖRIG.

• Amelié77

Corinne Hofmanns böcker "Den vita massajen" och "Den vita massajens dotter" är superbra. Handlar om hur en schweisisk kvinna förälskar sig i en massajkrigare i Kenya, flyttar dit, skaffar barn och lever ett hårt liv i bushen. Rekommenderas verkligen!

• cege

Två böcker jag rekomenderar:Stulen barndom av Virginia Holman
    Sista andetaget av Carlton Stowers.
    De är verklighetsbaserade båda två.

• lilla mej

har du last bockerna

>a child called it
    >the lost boy
    >a man called Dave

skrivna av David peltzer
    verklighetsbaserade bocker om barn misshandel..............
    varning du kommer inte slappa boken och tararna kommer trilla.....!!!!!

De heter kanske nagot annat pa svenska.

• Jungfru83

"Att åter se dig" är nog den bästa bok jag läst. Den utspelar sig under andra världskriget och den boken kunde jag inte lägga ifrån mig. Jag grät jätte mycket när jag läste den. Annars så är mina favoritböcker Gömda och asyl som jag antar att du syftade på.

Svar på tråden Bok tips sökes......gärna om verklighetsbaserade händelser