snusproblem...
Sanningsdan skrev 2012-03-30 08:57:42 följande:
Har samma problem ts. Min man snusar minst en dosa om dagen. Kostar minst 1600 i månaden! En helt horribel summa för en fattig trebarnsfamilj. Så gå och gräv ner er ni som säger att det handlar om kontrollbehov hos partnern. För mej handlar det bara om att jag vill att kläder till barnen och mat på bordet prioriteras högre än nikotin. Tyvärr så har han noll motivation och lika lite karaktär så det lär aldrig hända att han slutar. (Göra eget snus, provat men duger inte) Jag vet inte hur jag ska kunna nå fram till honom och få honom att förstå på riktigt att det inte är rätt att vi lägger 20 000 per år på snus samtidigt som vi inte har råd att åka på semester. Tips, någon?
Instämmer helt. Vi har det kanske inte ekonomiskt svårt men oavsett så sparar man ju hellre pengarna och gör något kul tillsammans med familjen för dom. Jag skulle seriöst hellre se att vi sparade snuspengarna och att han i slutet på året fick välja vad vi som familj ska lägga pengarna på. Som exempelvis en resa med familjen eller liknande?
Min fina man försöker och kämpar.. Han snusar papper för tillfället men det är jätte jobbigt..
Har hört att Onico (nikotinfritt) ska va bra men vi vill ju få bort vanan att ha något under läppen och onico är lika dyrt.