Inlägg från: Lillafrökenfräken |Visa alla inlägg
  • Lillafrökenfräken

snusproblem...

En bra vecka ligger sambons snuskonsumtion på en stock i veckan (ca 1,5 dosa/dag), en dålig vecka (stress, sjukdom etc) är vi uppe i två dosor om dagen. Han vet att jag inte gillar det, jag vet vad jag gav mig in på när vi blev tillsammans för 10 år sen. Jag har sett honom utan snus och det är en så pass o-rolig syn att jag inte tänker lägga mig i hans snusande helt enkelt. Han har snusat i åtminstone 20 år, plus lite till. Men, nu börjar även han i alla fall fundera i banorna att minska snusandet då det är så satans dyrt numera.

• Lillafrökenfräken
    sär skriven skrev 2012-03-30 15:23:07 följande:
    :-O Det är en jävla massa snus.

Jag slutade röka och gick över till snus, jag tror det går en portionsdosa i veckan ungefär.  
    Japp, det är ju det tyvärr. Och en sjuhelvetes massa pengar men det är inte förrän nu som det börjar svida även i hans tankegångar på hur mycket pengar det blir.

En riktigt bra dag så är vi nere på 1 dosa/dag, tror aldrig han under våra 10 år ihop har legat under det.
  • Lillafrökenfräken
    sär skriven skrev 2012-03-30 15:28:48 följande:
    Dyrt är det minsann!

Det jag vänder mig emot är att partnern bestämmer å någon annans vägnar vad denne ska göra. Finns det ekonomiskt spelrum och man har frihet att göra vad man vill med en viss summa pengar tycker jag det är vidrigt att försöka ändra på partnern och förbjuda dennes vanor. Att det är ofräscht, äckligt och you name it hör liksom inte till saken, förmodligen valde man att tacka ja till att sällskapa sin partner under de premisser som fanns.  
    Absolut, jag håller med till fullo där. Det var också därför jag skrev som jag gjorde eftersom jag visste vad jag gav mig in på när vi träffades. Jag har rätt att uttrycka att jag ogillar min sambos snusande men jag har absolut inte rätt att tvinga honom att sluta snusa, det är trots allt en (än så länge) laglig drog.
Svar på tråden snusproblem...