• Isbit

Duschen på simhallen

Min son går på simskola. Han är 8 år.
    När han är på simskolan så släpper jag in honom på killarnas så byter han om o så själv.
    Igår var det visst en massa tjejer i samma ålder oxå inne på killarnas som skrattade åt snoppar.
    Så min son kunde inte duscha förrän dom hade gått. Han tyckte det var pinsamt.

Jag tycker det kanske är på gränsen vad gäller ålder att vara inne på "fel" omklädningsrum.
    Eller vad tycker ni?

• Svar på tråden Duschen på simhallen
  • Immunbristmamman

Ja det låter väl lite så.....;) 
    Min sexåring tycker det är jobbigt att vara i "fel" omklädningsrum, och åttaåringen tycker det är uteslutet att vara i "fel" omklädningsrum! :) 

• Khaleesi

Har man uppnått skolåldern så bör man klara sig själv inne i rätt omklädningsrum. Klart att det blir pinsamt för barnen annars! Tänk själva om det hade kommit in killar i tjejernas duschrum efter skolgympan när man gick i tvåan. Man hade ju DÖTT!

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Isbit

Ja jag tycker oxå så men när jag sa till personalen så sa dom bara att "jaa dom tjejerna är ju här med sin pappa och dom är ju under 10 år"

• Ginny
    Isbit skrev 2012-03-30 08:13:20 följande:
    Ja jag tycker oxå så men när jag sa till personalen så sa dom bara att "jaa dom tjejerna är ju här med sin pappa och dom är ju under 10 år"
    Så pojkar under tio år hade lika gärna kunnat byta om med sin mamma på det badhuset? Jag kan tycka att en tioårsgräns är lite sent.
  • PolyPond

Jag tycker inte att det finns någon sådan gräns, utan önskar att vi hade gemensamma omklädningsrum och duschar, så att fånerier av den sorten kan undvikas. Uppdelning av den här sorten lägger grunden för spänningar som är fullständigt onödiga.

• Havsjungfrun

Vår son är 6,5 år och jag skulle aldrig tänka tanken på att han skulle byta om och duscha själv på herrarnas. Vad kan inte hända där med pedofiler och annat? Däremot har man som förälder ansvar för sitt barns beteende även där,

• Isbit
    Havsjungfrun skrev 2012-03-30 14:52:46 följande:

Vår son är 6,5 år och jag skulle aldrig tänka tanken på att han skulle byta om och duscha själv på herrarnas. Vad kan inte hända där med pedofiler och annat? Däremot har man som förälder ansvar för sitt barns beteende även där,

Nu är ju min son 8 år & det är endast öppet för simskola under tiden dom är där.
  • Höghus
    Havsjungfrun skrev 2012-03-30 14:52:46 följande:

Säger detsamma. Aldrig i livet att jag hade lämnat min 6,5-åring att duscha och byta om själv på herrarnas. Skulle han tycka att det var jobbigt med tjejer i duschen ser jag hellre att han får ha (de alltid nytvättade)badbyxorna på när han duschar av sig och sen byta om till kallingar på toaletten.
  • Khaleesi
    Lumikki skrev 2012-03-30 15:01:50 följande:
    Säger detsamma. Aldrig i livet att jag hade lämnat min 6,5-åring att duscha och byta om själv på herrarnas. Skulle han tycka att det var jobbigt med tjejer i duschen ser jag hellre att han får ha (de alltid nytvättade)badbyxorna på när han duschar av sig och sen byta om till kallingar på toaletten.
    Och om de sjuåriga tjejerna tycker att det är jobbigt att ha en kille i duschen så...?
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • AW76

Min son är 6½ år och byter fortfarande om med mig i tjejernas. Han behöver fortfarande det, både ansvarsmässigt för kläder (annars skulle inte en grej komma med hem sen ), och mognadsmässigt. Men vid 8 år borde han ha vuxit till sig och klarar det själv. Han börjar tycka det är smått pinsamt att vara i fel omklädningsrum, vill skyla sig och så.

Men det finns en tjej i sonens simgrupp som har en storebror på minst 10-11 år som fortfarande byter om i tjejernas, och det tycker jag är helt fel! Man märker att flickorna tycker det är jättejobbigt, han själv verkar dock inte bry sig. Kan ju ha ett lättare förståndshandikapp, men då tycker jag att man får ordna att en manlig vuxen får vara med honom på killarnas! 

Svar på tråden Duschen på simhallen