• Sötisa

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Nålen...

• Sötisa

Å fyra cm, då räcker den ju inte...!!
    Jag har också haft 4 mf och får exakt samma medicinering som du:) Jag har tidigare (ivf) tagit 10 mg pred och tycker 5 verkar så lite men Unica säger att det ska räcka. Det är möjligtvis inte så att du har 4 nålar som jag sedan kan få av Unica och skicka tillbaka?? Måste bara fråga, för det verkar vara svårare än vad de och jag trodde att få tag i själva sprutorna. Vårdcentralen ville inte heller ge ut om det inte fanns läkare som ordinerat??? Jag får jaga vidare annars, förstår om det inte känns ok att lämna bort de du behöver själv..
    Angels- förstår om ni avvaktar lite med tanke på allt. Hoppas ni hittar tid och lust snart. Du har gjort ett Ea innan va?

• Sötisa

Tusen tack 4-ever! Sitter nu på tåget tillbaks till Budapest efter en heldag i Brno, allt gick bra och jag har två fina blastocyster i mig nu. En var i early-stadiet och det störde mig lite men jag tog mitt förnuft till få ha och insåg att jag aldrig haft så bra insättning med egna embryon. Unica- vilka fina människor, och kunniga!!! Dr som gjorde et sa att de senaste tre månaderna har det haft en succsessrate på över 6o% , det är ju lovande!!
    Jag ska säga att när jag var gravid med min dotter så hade jag mängder med symptom i början men efter två veckor försvann allt - precis allt! Men gravid var och förblev jag till hon kom:) Jag hoppas på dig!!!!

• Sötisa

Angels och 4-ever tack ansöka för er pepp. Så tragiskt och tråkigt att det inte funkade för dig 4-ever.
    Själv är jag på dag 6 och har som vanligt testat som en tok. Igår var pregnylen ute och idag testade jag också minus. Jag vet att det är tidigt men har plussat tidigare än såhär så jag kan inte låta bli att ändå bli lite besviken och börjar genast tänka i banorna om det inte går vägen nu heller.. Ska man göra fler försök?
    Är det någon som vet om man kan sätta igång direkt i så fall eller måste man vänta en cykel till? Jag antar att testcykeln med Devina är att utesluta iaf?
    Funderar på att åka själv i så fall, min man har fullt upp och det är svårt att motivera barnvakt mitt i veckan eftersom vi inte säger vad vi ska göra heller.. Kan man åka själv? Unica var ju noga med pappren och att vi skulle komma båda nu sist men nu vet de ju vilka vi är och pappret kan han ju skriva under här hemma..!?
    Vad tror ni?
    Angels, hur går det för er? När ska ni göra nästa?
    4-ever- har ni hunnit smälta och tänka framtid? Ska ni göra ett till försök? Tredje gången gillt!!

• Sötisa

Gaaa- tyvärr vet jag inte vad Äd kostar där. Jag har fått snabba svar på mail, bara någon dag om inte samma. Prova igen, konstigt att de inte svarar.,

• Sötisa

4-ever. Till min stora lycka fick jag två positiva (om än mycket svaga) test igår. MEN när jag i morse glad i hågen skulle få ett starkare plus var det knappt synbart?! Antagligen blir det inget mer av det denna gången, på tolv timmar borde det bli någon starkare och iaf inte svagare.. Jag frågade ang pregnyl-sprutan och fick svar att den är ute ur kroppen på fem dagar så den spökar inte..
    Jag som ofta går händelserna i förväg börjar genast tänka på nästa försök, kan man börja med behandling nr 2 direkt tro? Orkar inte vänta, ser ingen anledning till det..
    Vad tror du/ni? På denna mens/blödning som kommer alltså.
    Härligt att du fortfarande har hoppet med dig 4-ever, det är klart att det lyckas nu tredje försöket. Över 90% ska ju göra det..
    Har du bestämt november/december med kliniken eller är det eran egna önskan?

• Sötisa

4-ever. Jag har testdag på måndag men känner i hela kroppen att det inte har funkat plus att jag fick minus idag igen efter att ha fått svaga plus i förrgår.. Vi vanliga fall sitter ju pregnylen i 10 dagar men det är efter 10000ui så jag antar att det är färre dagar med halverad dos då. Men jag fick ju minus efter några dagars testande och sen plus också som du sa..
    Men är det så att själva transfer-cykeln kan starta på nästa mens som kommer efter denna blödningen eller vill de att man ska vänta ytterligare en?? Åh vad jobbigt med väntan, helt klart det värsta.. Ska kontakta kliniken och höra såklart men måste ju vänta in besked och blödning till 100%. Vill ändå kunna tänka och planera lite innan dess.
    Skit att det ska vara så svårt!

Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption