• gryning2

Åke och Folke

Ville döpa yngsta pojken till Åke eller Folke men det blev att vi valde ett annat namn som min man gillade mer. Jag är dock fortfarande inne på något av dessa om vi skulle få en son till någon gång. Funderar bara lite på hur namnen uppfattas allmänt. Folk har gratulerat min son till att slippa hela Åke men jag tycker det är fint =)

Mamma till H född 071017 och E född 110708
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åke och Folke
  • studentbruttan29

Gubbnamn.  =((((

• annca

Inte tillräckligt gamla för att var kännas rätt än...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Gurkan

Åke är ett superfint namn! Tage och Gösta, Göte och Eskil är andra namn jag gillar med

• ulfsas

Lustigt, du valde mina två farbröders namn. Födda -19 och -21.

• Selaine

Det är fina gamla namn, men inget som passar som tilltalsnamn på småbarn idag.

• Selaine
    Gurkan skrev 2012-03-31 18:11:34 följande:
    Åke är ett superfint namn! Tage och Gösta, Göte och Eskil är andra namn jag gillar med
    Och så har vi samlat hela komikereliten på 50-talet, låter det som!
  • jebba

Fantastiska namn båda två! Vi hade de namnen (och Kjell) på topplistan när vi skulle namnge sönerna. Klara favoriter hos mig

• broglo

Jag tycker de är fina och hade kunnat välja något av de namnen. Min son heter Harry, för övrigt.

• Rosenöga

Folke är väl helt inne, men Åke är det inte riktigt dags för än. Det kommer nog stort om 10-15 år tror jag.

• Buscemi

Hahaha, stackars barn.
    Ärligt? "Nämen hej lilla vän, vad heter du? Åke/Folke/Gösta.

Skärpning svenska folket! Lika illa som Melizza, Cassandra och andra WTnamn.  

Svar på tråden Åke och Folke