• Amelle

Ögonfransserum... Vilket är bäst?

Ni som testat vad har ni för erfarenheter och hur snabbt såg ni resultat? Pris? Köpställe?

Känner att jag vill snygga till mig lite nu när våren kommer!

• Svar på tråden Ögonfransserum... Vilket är bäst?
  • Furstinna

Använder revitalash och har nu fått klippa ögonfransarna en bit för att don blev för långa. Skitbra och värd varenda krona :)

• straw2008
    BubbelBoom skrev 2012-05-22 16:39:28 följande:
    Jag betalade 299:- för mitt serum hehe:)

fortfarande testat på djur o dubbelt så dyrt som lumigan.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • BubbelBoom
    straw2008 skrev 2012-05-23 10:37:30 följande:
    Men de lumigan är receptbelagt antar jag? Man kan väl inte bara promenera in på ett apotek och köpa de? Och vilken läkare skriver ut ett läkemedel till för starr bara för att man vill åt biverkningen?
  • straw2008
    BubbelBoom skrev 2012-05-23 15:42:34 följande:
    Men de lumigan är receptbelagt antar jag? Man kan väl inte bara promenera in på ett apotek och köpa de? Och vilken läkare skriver ut ett läkemedel till för starr bara för att man vill åt biverkningen?

Du ska inte droppa det i ögonen utan stryka det på ögonlocket vännen. O JO det skrivs ut av läkare. Funkar på ögonfransar, hårlinje o bortplockade bortnoppade ögonbryn.
  • HannaE
    straw2008 skrev 2012-05-23 10:37:30 följande:

Vad är det som får dig att tro att Lumigan inte skulle vara testat på djur?
    Man lever så länge man lär.
  • BubbelBoom
    straw2008 skrev 2012-05-24 10:31:53 följande:
    Du ska inte droppa det i ögonen utan stryka det på ögonlocket vännen. O JO det skrivs ut av läkare. Funkar på ögonfransar, hårlinje o bortplockade bortnoppade ögonbryn.
    Har man inte starr utan ska ha de till ögonfransarna så är de väl självklart att de läggs där haha. Jag tror iaf inte att om man ringer sin läkare och säger "hej jag vill ha längre ögonfransar, skulle du kunna skriva ut lumigan åt mig?" att han/hon gör de. Känns ju väldigt lustigt att en läkare skulle skriva ut ett läkemedel för starr pga att folk enbart vill få snyggare ögonfransar.
  • straw2008
    BubbelBoom skrev 2012-05-24 23:30:18 följande:
    Har man inte starr utan ska ha de till ögonfransarna så är de väl självklart att de läggs där haha. Jag tror iaf inte att om man ringer sin läkare och säger "hej jag vill ha längre ögonfransar, skulle du kunna skriva ut lumigan åt mig?" att han/hon gör de. Känns ju väldigt lustigt att en läkare skulle skriva ut ett läkemedel för starr pga att folk enbart vill få snyggare ögonfransar.

Men googla då för i h---vete. finns 1000 internetapotek. SUCK !
  • BubbelBoom
    straw2008 skrev 2012-05-25 08:03:05 följande:
    Men googla då för i h---vete. finns 1000 internetapotek. SUCK !
    Vad är de med dig? Jag är inte intresserad av att köpa de, ville bara höra om de var en oseriös läkare som skrivit ut de till dig eller hur du nu fick tag i de om de är receptbelagt. Finns de på nätet att köpa utan att de krävs recept är de inte receptbelagt. Jag skulle inte våga experimentera med ett läkamedelsbiverkningar Solig
  • Duckan

Straw, jag blir ju nyfiken. Fick tips av kusinen i Dubai att smeta Castor oil på brynen för att få dem att växa, men det tyckte jag inte hjälpte. Har gles hårväxt samt sönderplockade bryn så jag skulle verkligen vilja få fart på dem!

• HannaE
    BubbelBoom skrev 2012-05-25 10:30:04 följande:
    Vad är de med dig? Jag är inte intresserad av att köpa de, ville bara höra om de var en oseriös läkare som skrivit ut de till dig eller hur du nu fick tag i de om de är receptbelagt. Finns de på nätet att köpa utan att de krävs recept är de inte receptbelagt. Jag skulle inte våga experimentera med ett läkamedelsbiverkningar 

Lumigan är receptbelagt.
    Man lever så länge man lär.
Svar på tråden Ögonfransserum... Vilket är bäst?