Inlägg från: aussie |Visa alla inlägg
  • aussie

Varför blir man hemlös?

Mina fördomar om hemlösa?

psyksjuka som inte längre omfattas av psykvården utan kommit i kläm. Missbrukare. Ja, det är väl de fördomar jag har om hemlösa. Inte tror jag att det är folk som valt att kuska runt för att det är kul i alla fall.

• aussie

puss: beror säkert på var. Min mamma jobbade med psyksjuka/missbrukare, hon påstår att det blev massor av hemlösa pga reformen. Vi kan gå på stan och fika, tycker jämt hon säger: ser du han med påsarna, han var på Lillhagen, han är sjuk och hemlös.
    Eller: Ser du han med läderkostymen, det var han som skjöt mig i axeln på mottagningen, han är heroinmissbrukare, kom vi går...han drar runt här för att det finns ett natthärbärge.

• aussie

Ekot; vad hemskt att höra om en 12åring som tvingas bli hemlös. Hoppas det fixat sig sen dess!

Puss: Är mer inne på Indianicas linje, just i och med att min kära mor jobbat på GBGs största psykiatriska kliniker sen jag var liten, och folk skrivs ut ganska ansvarslöst. Då är det schizofrena, manodepressiva, asbergers, autistiska, många väldigt svårbehandlade. Har även inom familjen schizofreni, ett rent skämt hur de mottagits och nej, det finns inga boendegarantier och vi har fått rycka in och vårda själva à la famiglia italiano om du fattar vad jag menar...kul...schizade morbrorn sover på soffan för att psykvården vägrar ge plats...

• aussie

Jag håller verkligen med Isolde.

Puss skriver: Jag vet. Tro mig. Jag jobbar med psyksjuka.

Jag kan också skriva: Jag vet. tro mig. Min bror och min morbror är svårt psykiskt sjuka. Har varit sen 14årsåldern, har haft boende men med psykrefomen på 90talet så skulle brorsan klara sig själv. Nu tar min familj UTAN ERSÄTTNING hand om två psykfall. Tro mig. Jag vet. Det är verkligen SKIT med psykården.
    Jag kan inte för mitt liv fatta hur man kastar ut så sjuka personer!

• aussie

Puss, ja men du kan ju inte veta hur det fungerar precis överallt.

Svar på tråden Varför blir man hemlös?