Puss - Jo, det är jättesvårt med siffror och statisik
Indianica - Jag kan inte skriva så mycket om killen på grund av sekretess, men kan ju iaf nämna att han inte blivit vräkt från något vanligt boende. Det handlar om att han inte klarar av att sköta pengar, det blir inga pengar kvar till det pengarna egentligen ska gå till. Och visst, det är jätteoansvarig av honom och till viss del får han skylla sig själv, men han har sådana stora problem med pengar att det aldrig löser sig. Eftersom pengarna alltid går till fel saker så är soc såklart inte lika villiga att hjälpa honom, och när de gör det så går pengarna inte till det de borde. Han har bott på ett hjälpboende ett tag men fick inte vara kvar på grund av att han tog droger. Det är jättesvårt att veta hur man ska lösa sådant här, jag har faktiskt ingen aning om hur man ska göra i hans fall. Det bästa vore om någon annan hanterade hans pengar och såg til att de gick till rätt saker, men då måste han ju omyndigförklaras, och det tror jag inte kommer hända. Jag tycker egentligen att han till rätt stor del satt sig i den här situationen, och det jag frågar mig är om man ska hjälpa en sådan person till vilket pris som helst? Jag vet inte?!
När jag skrev att han är en helt vanlig kille så menade jag att jag tror att vem som helst kan hamna i en en "downward spiral" som om det vill sig illa slutar på gatan. Jag ser ingen större skillnad på honom och de vänner jag hade i den åldern, skillnaden är väl just att han inte har någon familj att luta sig tillbaka på och att han inte kan hantera pengar på ett vettigt sätt.