Indianica: Japp, där har du en stor dela av problemet: Jag har itne styrka att fräsa ifrån, jag bara tackar ödmjukt fast de sparkar på mig när jag ligger ned, lägger på luren och drar mig sedan från att kontakta dem igen. Jag är hellre utan pengar än säger ifrån, det är en del av min sjukdomsbild.
Jag kan ju dra ett exempel till som är dagsaktuellt för mig: Jag är manodepressiv och klarar inte av att arbeta. Så fort det läggs krav på mig att prestera eller att jag måste pressas in i en mall som inte passar så triggas mina faser och jag blir antingen deprimerad eller klarar av att gå på 210% som manisk en tid, sen kraschar jag. Så har det varit hela mitt liv. Nu har jag ansökt om tidsbegränsad pension men FK godkänner inte läkarens intyg och har därför avslagit min ansökan. Jag kan fortfarande inte arbeta och kan därför inte skriva in mig på AF. Därför skulle jag inte heller kunna gå till soc, eftersom de kräver att man ska vara arbetssökande och det får jag inte vara eftersom jag inte kan ta de arbeten som bjuds - cirkeln är sluten. Nu är det ingen katastrof för oss eftersom vi klarar oss strax över existensminimum på min mans lön, men hade jag varit ensamstående i Sverige, ja då hade jag suttit klämd mellan stolarna...