Stämmer det att avslagen cola är bra vid magsjuka?
Eller är det bara en myt från gamla dar? Kan ju säga att Leija är ju inte allt för ledsen att hon får dricka det nu.
Eller är det bara en myt från gamla dar? Kan ju säga att Leija är ju inte allt för ledsen att hon får dricka det nu.
Det är stoppande för magen. Det botar alltså inte magsjukan, men det hjälper till att stoppa diarrén ....
Det är ingen myt, i alla fall inte enligt Östra Sjukhuset i Gbg. Fick rådet av dem att ge min dotter det när hon var magsjuk i december!
Måste den vara avslagen? Eller hjälper det endå?
Den måste vara avslagen! Kolsyran retar slemhinnorna i magen ....
Kolsyran kan ju stöka till eftersom man blir bubblig i magen, och det vill man ju inte vara mer när man är magsjuka. Vad colan hjälper till med är att balansera ph-värdet i magen (och det gör ju att diarrén ger med sig), det har min svåger som är läkare berättat för mig.
Tack för hjälpen. Då är det bara att börja skaka.
Man kan lägga i en sockerbit och röra om , då försvinner oxå kolsyran...
Fick oxå det tipset från sjuksköterska. Sen så innehåller det en del socker som gör att de blir törstiga vilket leder till att de dricker mer. Och mycket vätska vid diarre är viktigt så att de inte torkar ut.
avslagen coca cola är en gudagåva när man har magsjuka har alltid funkat på mig i alla år, liten som stor.