Anonym skrev 2012-04-03 21:50:51 följande:
Nää jag skulle aldrig skriva på ett avtal utan att läsa, och vi läste kvittot innan vi skrev på det, där stod bland annat hur många dagars returrätt osv. Men inget om någon kostnad.
Så till er ALLA som skriver här. Det stod nu på deras hemsida. MEN för deras bästa, för att dom ska få behålla kunder så borde DOM säga
- det här är en beställningsvara och det innebär att vi tar ut 150:- i avgift om du vill returnera
Eller så kan dom skriva det bredvid prislappen, eller bara skriva det i kvittot så man läser det innan man skriver på.
JAG tycker att det är att lura sina kunder när dom verkligen "gör allt" för att gömma den här summan. Som jag sa, det är ju inte som så att man tänker där i butiken "jag loggar in på deras hemsida och ser om det står något om "dolda avgifter".
Så sambon kommer ringa imorron och "klaga" på det här, för DERAS skull. Vi kan inte vara dom första som åker dit och lämnar en vara och så blir man paff och känner sig lurad på 150:-
Ja, det är klart ni känner så, att det är deras fel. Det jag tänker är dock att om jag köper en beställningsvara så känns det ganska självklart att det inte bara är att lämna tillbaka varan, och det vanligaste är ju att man kollar så produkten passar hemma innan man köper den.
De kan säkert bli ännu bättre på att informera vad som gäller, så ring ni.