• Coyote

Rusta, handlar aldrig där igen !!

Anonym skrev 2012-04-03 21:41:22 följande:
    Då får dom väll ställa upp datorer då i butikerna så man kan surfa in på deras hemsida där det står. Om dom inte kan skriva det bredvid prislapparna, säga det när man köper, eller skriva det i kvittot så man informeras om det. Hade jag beställt från hemsidan hade det ju varit en annan sak.
    Fast det är ju inga problem att fråga heller vad som gäller. Tyvärr, det här känns som att det ligger på dig, du har inte tagit reda ordentligt på vad som gäller vid returer, nu får du stå för det, ungefär.
  • Coyote
    Anonym skrev 2012-04-03 21:50:51 följande:
    Nää jag skulle aldrig skriva på ett avtal utan att läsa, och vi läste kvittot innan vi skrev på det, där stod bland annat hur många dagars returrätt osv. Men inget om någon kostnad.

Så till er ALLA som skriver här. Det stod nu på deras hemsida. MEN för deras bästa, för att dom ska få behålla kunder så borde DOM säga
    - det här är en beställningsvara och det innebär att vi tar ut 150:- i avgift om du vill returnera
    Eller så kan dom skriva det bredvid prislappen, eller bara skriva det i kvittot så man läser det innan man skriver på.

JAG tycker att det är att lura sina kunder när dom verkligen "gör allt" för att gömma den här summan. Som jag sa, det är ju inte som så att man tänker där i butiken "jag loggar in på deras hemsida och ser om det står något om "dolda avgifter".

Så sambon kommer ringa imorron och "klaga" på det här, för DERAS skull. Vi kan inte vara dom första som åker dit och lämnar en vara och så blir man paff och känner sig lurad på 150:-
    Ja, det är klart ni känner så, att det är deras fel. Det jag tänker är dock att om jag köper en beställningsvara så känns det ganska självklart att det inte bara är att lämna tillbaka varan, och det vanligaste är ju att man kollar så produkten passar hemma innan man köper den.

De kan säkert bli ännu bättre på att informera vad som gäller, så ring ni.
  • Coyote

Fast era bensinkostnader har inte ett jäkla dugg med saken att göra.

• Coyote

DisposableHero, framgår det i villkoren att lagret och dhl-terminalen är samma sak? Jag tolkar det som att antingen hämtar man kostnadsfritt på Rustas eget lager, eller på dhls lager, mot en avgift. Har dock inte läst villkoren.

• Coyote

Då verkar det som att rusta bjuder på kostnaden om man hämtar själv, men i och med att man gjort beställningen tar DHL ut en avgift från Rusta, och den får man inte tillbaka hur man än gör. Typ.

• Coyote

Nä, om man returnerar varan så får man inte tillbaka den summan, men hämtar man så slipper man betala.

Hero, blev det klarare nu? Jag kan ha tolkat det hela uppåt väggarna också, men så förstår jag det i alla fall.

Svar på tråden Rusta, handlar aldrig där igen !!