• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • sweetbird

Hade inte orkar med att ha bebisen boendes vid tutten :(
    Har du testat att ge tillägg av ersättning och se om han vill ha . Mjölken kanske inte mättar honom längre . Dom växer ju och behöver mer mat mm :)
    du är en kämpe! som har orkat med det! :)

• belive 23

Jo vissa dagar är jobbigare än andra, men jag har hoppats på att han ska tutta så det blir mycket mjölk, men nu i några dagar har det gått bättre, har varit några tillfällen det har gått två timmar i mellan. Ska till BVC imorgon, får se hur mycket han har gått upp och vad bm säger. Nej har inte provat tillägg, har varit rädd att förstöra amningen el att han ska sluta villja ta bröstet efter han fått flaska. Får se hur veckan blir. Tack snälla ni.

• cindy03

tackSkrattande det blev en flicka på hela 2360g och 47 cm långSkrattande

den bästa förlossningen någonsinSkrattande tog 3 tim och 20 minFlört

• Jiie

Lillfisan! Haha men större än jag var

Felix 6-månaderskontroll blev:
    Massa beröm för hur stark, glad och söt han är :D
    45,7 i huvudomfång
    70,5 cm... Fördelat på exakt 10000 gram :D
    Min T-benstek hihi

• sweetbird

Grattis Cindy! Vad ska hon heta?

Miilo väger ca 9200 nu och är 6 mån och 1 v :)
    Stor kille
    Han har lärt sig att vinka, säga mamma ,pappa.vovven , Titta
    Han har 3 tänder , kryper smått
    Och har tagit några steg längs soffan :)
    BVC säger att han är väldigt tidig .
    Måste gå i släkten. Jag gick när jag va ca 7,5 månad :P

• cindy03

Hon ska heta Alicia

Jag gör heller ingenting annat än och ammar henne. Har försökt att ge henne napp efter att hon har ammat men det köper hon inte:-/ sen har jag försökt att ge henne ersättning men hon vill direkt efter ligga vid bröstet så det är bara att gilla lägget så länge

Sweet vilken stor duktig kille du har!

• sweetbird

Cindy Miilo tar inte heller napp :P men det kommer vara skönt att slippa det där med att vänja av nappen! :)
    Nu har Miilo 5 tänder . 3 nere och 2 uppe . Det ploppar upp väldigt fort :D

• belive 23

Charles har fått två tänder till där uppe, så hoppas han inte biter till nu.:) ska väl börja med smakisar snart. Gröt är ingen höjdare, skulle ge några skedar så att han skulle sova bättre på natten, men ingenting kommer ner.. Tycker det går lite länge mellan amningarna nu, Tiden går så fort, vill att tiden ska stå stilla. Redan 6 månader snart.. Tycker han är oftast glad och låter glatt fast han får tänder. Han vill vara i bärselen hela tiden el att man ska ligga med om han ligger i bebis gymmet el i gungan.

Svar på tråden december bebis 2012