Inlägg från: mamma 10 |Visa alla inlägg
  • mamma 10

Vatten på förskolan?

Upplever att min dotter ofta är jättetörstig när hon kommer hem från förskolan!

Finns det någon här som upplever detsamma eller har pratat med fsk om  hur mycket vatten barnen dricker under dagen? Vad har ni för rutiner hos er? Får de dricka om de ber om det, eller delas det ut regelbundet under dagen?

En 1,5-åring kanske inte tänker p¨å att be om vatten på samma sätt som ett större barn..?

Ska ta upp det med pedagogerna efter ledigheten, ville bara kolla hur ni andra har det? Ni som arbetar på fsk får gärna svara!:) 

• Svar på tråden Vatten på förskolan?
  • mamma 10
    CaCC skrev 2012-04-04 10:02:43 följande:
    Detta var en sak jag frågade om under inskolningen av vår stora tjej. Hon va 2,5 år när hon började i januari i år. Jag fick svaret att de får dricka vid maten och annars så får de dricka om de säger till. Hemma har hon alltid en pipmugg med vatten tillgänglig. Den första tiden på dagis så upplevde jag att hon var väldigt törstig när hon kom hem, men jag tror inte att hon tänkte på att säga till. Nu har vi sagt till om att de ska erbjuda vatten under dagen. Tycker att det borde vara en självklarhet att det ska erbjudas vatten, extra viktigt nu när värmen kommer snart.
    Håller med, man kan inte begära att ett litet barn ska kunna be om det själv. Hemma märker jag tydligt om hon vill ha vatten, hon ställer sig vid diskbänken och gnäller, men på fsk vet jag  ju inte hur hon beter sig! Märkligt att rutinerna kan vara så olika. Tycker det borde vara en självklarhet att alla barn ska efbjudas vatten emellanåt.
Svar på tråden Vatten på förskolan?