• CeciliaBa

Köpa "jättetäcke" från IKEA...bra idé eller?

Råkade i min iver köpa reapåslakan på IKEA som var fint mönstrade...när jag kommer hem inser jag att de har måtten för superstora täcken (240x220) och sådana täcken har inte vi. Jaja...i alla fall testade vi påslakanet på ett "vanligt" täcke och vi blev så förtjusta över att ligga under samma täcka att vi nu ska köpa ett sådant! Men hur är täckena från IKEA? Är de nåt att ha? Hemtex har liknande storlek men ej exakt. Erfarenheter?

• Svar på tråden Köpa "jättetäcke" från IKEA...bra idé eller?
  • fruis

Dubbeltäcke är bäst! Vi har alltid haft det och det är verkligen super. Vi har haft IKEA-täcken och det vi köpte förra sommaren är verkligen toppen och superskönt!

• Arla

vi köpte ett sådant från IKEA, från början hade vi ett dubbeltäcke från ellos. jag klarar knappt att sova under ett enkeltäcke nu. sängkläder känns dyra att köpa men ändå så blir det billigare än att köpa dubbelt av vanliga.

• Tuss 1981

vi har "tvåmanstäcke" från ikea. har haft samma i 4 år nu o det är TOPPEN!!!!!

• Smajla

ska tillägga att vi också har dubbeltäcke alltså..

• sweetheart med felicia

vad kostar ett sånt täcke?

• Smajla

sweetheart med felicia - täcket vi har kostar 1159:-

Chaia - jadå - fast det ryms ju inget mer om man säger så

• Karpet

Vårat dubeltäcke går inte in i maskinen så vi måste lämna in det för tvättning då och då. Fast tvätta täcket är ju inget man gör jätteofta, så så jobbigt är det inte.

• Smajla

Beror tydligen på maskin då.. Vi bor i hyresrätt så vi har ju kanske större tvättmaskiner då..

Svar på tråden Köpa "jättetäcke" från IKEA...bra idé eller?