• CeciliaBa

Köpa "jättetäcke" från IKEA...bra idé eller?

Råkade i min iver köpa reapåslakan på IKEA som var fint mönstrade...när jag kommer hem inser jag att de har måtten för superstora täcken (240x220) och sådana täcken har inte vi. Jaja...i alla fall testade vi påslakanet på ett "vanligt" täcke och vi blev så förtjusta över att ligga under samma täcka att vi nu ska köpa ett sådant! Men hur är täckena från IKEA? Är de nåt att ha? Hemtex har liknande storlek men ej exakt. Erfarenheter?

• Svar på tråden Köpa "jättetäcke" från IKEA...bra idé eller?
  • Mamba

Vi har ett dubbeltäckte från Ikea som vi har haft i 3,5 år nu och det är fantastiskt! Man har mkt mer täckte än vad man har med ett singeltäckte och det är jättemysigt att ligga hela familjen under samma täcke!

• Smajla

..i tvättstugan där nere i källaren menar jag..

• Ejz

Vi har jätetäcke från IKEA. Helt överlägset. haft det i ett år nu och det är lika bra som då. funkar bra att tvätta också:)

• jezzzica

älskar att ha dubbeltäcke och har precis uppgraderat ifrån syntettäcke till duntäcke. Det är bara för jag älskar det frasande ljudet! Men killen gillar inte när det blir fär varm så vi köpte ett svalt täcke ifrån ikea som kostade 550kr och det är superbra!

• Trinity78

Dubbeltäcke är helt underbart! Jag skulle aldrig klara mig utan det nu. Det är så mysigt!

• Essi73

Tummen upp för deras dubbeltäcke!
    Vi har två st., ett för sommaren och ett duntäcke för vintern. Båda är fullkomligt underbara. Nu är det ett par år de inhandlades.

Samma år, säg 4 år sen, körde ngn tidning (Råd&Rön? ICA-nånting) en test av täcken, IKEA:s kom på bland de bästa, Hemtex bland de sämsta. Jag häpnade.

Så ja, köööp, så underbart!

• Smajla

Essi - ja, jag har också hört om det där testet.. eller om det var nåt annat.. ikea var i topp. sedan tycker jag servicen på hemtex är under all kritik. när vi letade efter täcke var vi inne på 2 av hemtex butiker här i gbg och i båda 2 var de ovilliga att hjälpa till.

• CeciliaBa

Oh vad glad jag blir för alla svar! Det känns som om jag upptäckt något nytt...av misstag...haha!! IKEA sålde nämligen påslakan + två örngott för 119:- set och det hade kostat 459:- från början. Det var en bra deal tyckte jag...100% bomull. Oh, nu vill jag åka tillbaks och köpa täcket!

Förresten: ett sådant där årstidstäcke...fungerar det...täcken sladdrar inte ihop sig? Hur sitter dom fast?

• Smajla

Cecilia - vi har faktiskt bara det ena just nu och iom att det är helt nytt så har vi inte testat att sätta ihop dem men det ska funka - de sätts ihop med kardborreband.

• Heavenly

Köpte mitt dubbeltäcke på IKEA för 169:- och det är helt underbart! Så skönt att få skämma bort mig själv.. är en IKEA-fantast anyway

• CeciliaBa

Ville bara skriva att vi nu köpt dubbeltäcke från IKEA...ohhh...vilken underbar första natt!! Vi köpte årstidstäcke och hade allt ihopsatt för att testa...visserligen hade vi fönstret öppet (annars hade vi nog dött av värme) men oj vad mysigt. Helt klart bästa investeringen vi gjort på ett tag!!

• Smajla

Skoj att ni blev nöjda - vi har som sagt var samma men använder bara det ena..

Svar på tråden Köpa "jättetäcke" från IKEA...bra idé eller?